Annons:
Etiketthud
Läst 381 ggr
Arcade-Foodie
4/24/20, 8:52 PM

Hur handskar man med en keloid (ärr vävnad som växer)

Hej, Undrar om någon av er har en keloid. Har haft min lite över 2 år, fick det på en väldigt idiotiskt ställe. Vilket är vid min käke och går upp mot min kind, det kliar extremt mycket. Hoppas att den slutar växa men den växer extremt långsamt. Den har växer fortfarande lite grann och jag vill göra någon behandling mot det. Har fått kortison spruta och fick en akne kräm, lite komiskt med akne kräm. Då jag har aldrig haft akne och får max 3 finnar när jag får min mens. Har varit hos hud speciallist (fick vänta 6 månader för att få min tid) och de sa att de inte göra någon behandling på något som är godartad och inte farlig 🙄 Har någon av er gjort någon behandling mot eran keloid? Hur får man den att sluta klia och vara öm? Eller kommer det vara så hela tiden? Jag stör mig på den, så fort jag sätter upp håret så stirrar folk och vänner. Vissa har även trott att det är smittsamt och får kommentaren om ärret. Har inte ens en aning om hur jag fick den, då det bara dök upp en dag, var som en liten prick som har blivit 1,5-2 cm långt ärr.

Annons:
Maria
4/25/20, 6:26 AM
#1

Kanske kan du söka dig till någon privatklinik?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Arcade-Foodie
5/8/20, 4:01 PM
#2

#2 tog kontakt med vården igen, då jag orkar inte med att det kliar, då det har bara blivit värre med kliandet 🤣

Upp till toppen
Annons: