Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 392 ggr
Lussan20
4/15/20, 8:40 AM

Experten Erik Salanech om Corona.

I TV nu på morgonen besvarade experten Erik Salaneck frågor om Corona. Vi som är misstänkta fall men inte bekräftade med smitta undrar över olika symtom som man inte känner igen från andra virus och influensor. Det kan vara tex en extremt röd näsa, blödningar från bihålor, bortfall av smak och lukt.

Med min make och mig så har det varit så att han haft mest besvär med luftrör och torrhosta. Jag med andfåddhet , bihålor och att jag tycker jag frisknar till, så går det några dagar så kommer det tillbaka, man faller ihop igen och blir utslagen i princip.

Ingen har talat om det, men idag bekräftade han att det är vanligt både hos lindrigt sjuka och svårt sjuka. Vågorna kan bli svagare och svagare eller gå in i den allvarligare fasen.

Därav viktigt att ta vara på sig tills man vet att det är lugnt i systemet. Inte resa iväg och tro man är utom fara. Ta det lugnt. Vädra lungorna , det finns övningar där man drar djupa andetag, håller andan i 6-10 sekunder, blåser ut mellan lite sammanpressade läppar. Det stärker och pressar ut lungorna. Det finns andra övningar säkert att finna på nätet.

Ingen har alla symtom, men alla har några som man aldrig haft förr. Utom de symtomfria förstås.

Jag vill att ni alla är rädda om er, livet kommer tillbaka om vi aktar oss och inte tar onödiga risker….Mvh/WL🌺

Annons:
Magi-cat
4/15/20, 10:55 AM
#1

#0 Tack för bra info, Wonnalesan! 🌺

Ta väl hand om dig!❤️🤗 Vi får se framåt!🎈☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lussan20
4/15/20, 11:30 AM
#2

Ja då! Då är det bra att vara envis som- Baggarns katt- som de gamla sade. Om jag inte kan gå så kryper jag , kan jag inte krypa så ålar jag, kan jag inte åla så rullar jag!😃❤️

Tant Grön
4/15/20, 3:46 PM
#3

Råkade se en artikel igår om fransk strandtall. Den skulle vara bra mot allergi m.m. Stärkte lungorna stod det också. Tänkte då att den kanske skulle vara bra att ta förebyggande mot Coronan? Pycnogenol heter ämnet. Har aldrig hört talas om detta förut. Kanske någon som vet mer?

Magi-cat
4/15/20, 4:08 PM
#4

#3 Jag brukar sörpla i mig en läcker tallbarksdryck när jag är i Finland. 🙂 Lite kärv i smaken …

Pycnogenol ska vara antiinflammatoriskt och antioxidant och således bra för blodkärlen. Vet ej om det dessutom kan verka förebyggande i det syfte du nämner!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tant Grön
4/15/20, 5:55 PM
#5

#4 Havupuu uutejuoma, är det den du menar? Lustigt, hittade en lapp när jag städade härom dagen, där hade jag skrivit upp denna för att testa någon gång.

Magi-cat
4/15/20, 6:21 PM
#6

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Tant Grön
4/15/20, 6:26 PM
#7

Ja, flaskan är exakt samma bara att det står på svenska på din länk.  https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/karin-havupuu-600-ml-uutejuoma

Upp till toppen
Annons: