Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 487 ggr
VampireGirlElvira
2020-03-25 13:08

Coronatest

Jag får äntligen ta ett Covid-19 test idag och jag är väldigt nervös över det.

Jag hoppas att det blir negativt , men om det visar sig positivt, då blir det problem med tanke på att jag var på akuten i söndags på grund av min IBS, och fick en läkare som var höggravid, så jag hoppas verkligen att jag inte har smittat henne.

Jag börjar få lite ångest över ifall testet visar positivt.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Herveaux
2020-03-25 13:24
#1

När är det dags för provtagningen?
Vet du ungefär hur lång tid det tar innan du får besked? 

Förstår att det är lättare sagt än gjort, men försök att distrahera dig med något så att hjärnspökena håller sig på mattan. 

Jag håller tummarna för att ditt prov är negativt och OM det skulle vara positivt så betyder det inte att du definitivt har smittat alla som du varit i närheten av de senaste dagarna.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

sp0ngeb0b
2020-03-25 15:04
#2

Försök tänka att OM det nu är positivt, så är det inte alls säkert att du har smittat någon annan. Och även om du har gjort det så går det ju inte att göra ogjort, så försök att inte tänka på det för mycket.

VampireGirlElvira
2020-03-25 16:16
#3

Gjorde testet för en timma sen, men svaret kommer om några dagar.

Nu måste jag vara borta från folk tills svaret kommer.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Herveaux
2020-03-25 16:38
#4

Då fortsätter jag hålla tummarna i ett par dagar framåt. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Draken
2020-03-25 16:47
#5

Skulle du visa positivt resultat, så kommer de påbörja en smittspårning direkt. Vi (min avdelning) lyckades spåra en kedja av potentiella smittade utifrån en patient som visade positivt, det tog 2 dagar :) En annan var smittat och det var dennes släkting som var hjärtsjuk och över 65, h*n blev friskförklarad, behövde aldrig vårdas inneliggande.. Inga andra var smittade :)  Om jag inte missminner mig så var det 6 eller 9 personer som blev testade utifrån denna ena.

Håller tummarna för att du visar negativt. Försök fokusera på´något annat för att skingra tankarna från provet.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

VampireGirlElvira
2020-04-02 18:12
#6

Wohooooo!!!!!!!

Jag har inte Coronaviruset! ❤️🎊🎉😝

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Draken
2020-04-03 09:56
#7

Underbart :) Se till att hålla dig inne och frisk nu, så du slipper samma stresspåslag en gång till ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: