Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 507 ggr
LaPrincipessa
3/23/20, 7:19 PM

Hemorrojder?

Jag undrar om det kan vara hemorrojder jag har… Jag har fått som en liten ömmande ''blåsa'' mellan vaginan och analöppningen (närmast analöppningen). 

Vad kan det annars vara? Vet att ingen kan svara 100% på detta såklart men vill höra vad folk tror!

Annons:
Maria
3/23/20, 7:39 PM
#1

Nu är ju kvinnor väldigt olika skapta och mellanrummet mellan slidan och analöppningen kan variera stort. Är blåsan i anslutning till analöppningen så är klart att det kan vara en liten hemorrojd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

LaPrincipessa
3/23/20, 7:42 PM
#2

#1 Jag har inte haft den här ''grejen'' där förut och den verkar lite irriterad. Även fast det inte är ngt sår kan det svida lite när jag kissar. Har köpt salva för att se om det hjälper, annars får jag kolla upp det helt enkelt!

Maria
3/23/20, 8:56 PM
#3

Något som kan vara bra att tänka på är att se till att inte vara förstoppad vilket kan förvärra om det nu är en hemorrojd?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

LaPrincipessa
3/23/20, 9:03 PM
#4

#3 Jag är något förstoppad faktiskt! Har Inolaxol som jag kan ta, tror du det kan fungera? På vilket sätt förvärrar förstoppningen hemorrojder?

Maria
3/23/20, 9:33 PM
#5

Då avföringen har svårt att komma ut och man behöver krysta så kan det förvärra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

siizzlinboogie
4/3/20, 10:04 PM
#6

Kan även vara en sån där " blåsa " man får när man rakar sig :) Får sådana titt som tätt.

Annons:
OlgaMaria
4/4/20, 2:20 PM
#7

Hemorrojder hamnar ju precis vid analöppningen. De brukar ofta uppstå pga att man haft långvariga problem med förstoppning så att tarmväggen skadas av hård avföring när den kommer ut. Därför är det bra att se till så att man inte är förstoppad - för att inte skada blåsorna och ge dem chans att läka. Men det låter som att det är något annat du har? Borde göra ont när du gör nr 2, inte nr 1.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: