Annons:
Etiketthuskurer-egenvård
Läst 483 ggr
Maria
3/21/20, 10:02 AM

Bluffbehandlingar i Coronatider

Det är många som försöker göra pengar på människors rädsla i dessa Coronatider och det tycker jag är förfärligt.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/blufflakare-och-halsogurus-tjanar-pengar-pa-corona/

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
3/21/20, 10:05 AM
#1

👺

Stolt ägare till fem La permer

Pyttelite
3/21/20, 10:18 AM
#2

Oavsett Corona eller inte är det under all kritik att utnyttja människors svagheter med rena hokus pokus.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Maria
3/21/20, 10:30 AM
#3

Jag håller med.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

FataMorgana
3/23/20, 3:05 PM
#4

Sen är det bra att veta att inte alla som tipsar varandra på olika sajter och forum om nyttiga produkter i tider som dessa gör det för att tjäna pengar, utan att många som har kost och hälsa som stort livsintresse gör det för att dela med sig av kunskap och information till varandra. Jag har märkt att många har svårt för att se skillnaden. Många missförstår sådana tips som bara syftar på att man hjälper sig själv lite grann, med att man skulle presentera ett mirakelmedel som fullständigt skydd mot smittor.

Maria
3/23/20, 5:16 PM
#5

Ja det är skillnad på "husmorstips " men här är det personer som drar in pengar på människors rädsla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Pyttelite
3/23/20, 6:14 PM
#6

#4 Om man ska dela med sig av tips ska man också dela med sig av information om biverkningar. Det finns inga dunderkurer mot influensan och det är missriktad vänlighet att tipsa om verkningslösa metoder till människor man inte har ngn medicinsk kännedom om.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Pyttelite
3/23/20, 10:10 PM
#7

Här finns det en debattartikel om Lurendrejarna som utnyttjar coronakrisen.

https://www.expressen.se/debatt/lurendrejarna-som-utnyttjar-coronakrisen/


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


FataMorgana
3/24/20, 9:54 AM
#8

#6   

Dunderkurer? 😃Tack för att du kom med ett så utmärkt exempel på vad jag just skrev: "Många missförstår sådana tips som bara syftar på att man hjälper sig själv lite grann, med att man skulle presentera ett mirakelmedel som fullständigt skydd mot smittor."  😃😃😃

Upp till toppen
Annons: