Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 492 ggr
Cim92
3/3/20, 8:03 AM

Ont i armar nattetid

Det händer ibland att jag vaknar om nätterna och måste sträcka ut och skaka på mina armar för att de "har somnat". Som morgonrutin har jag att jag gör mina språklektioner i Duolingo innan jag stiger upp, men jag får ständigt byta sätt jag ligger på och hand jag skriver med för att det börjar sprätta/bubbla/hur man nu ska beskriva det, i fingarna. Så fort jag lägger ner armen så känner jag hur det försvinner. Det är ingen fara senare på dagen, det är just morgonen. Är det någon som vet vad det är som händer i kroppen som gör detta?

Kostrådgivare och funktionsmedicinsk terapeut www.appetight.se

Sajtvärd för Funktionsmedicin

Bloggar om självhushåll på https://mednaturen.blogg.se och lägger upp bilder på instagram @Sandslattgard

Annons:
Maria
3/3/20, 8:09 AM
#1

Jag gissar att blodcirkulationen på något sätt kommer i kläm när du ligger och även nerver.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sabah
3/3/20, 8:12 AM
#2

Jag har också haft liknande symptom, det har då kommit från nacken. Jag har gått till någon kroppsterapeut som har kunnat hjälpa mig.


💖🧡💛💚💙💜

DesK
3/3/20, 9:11 AM
#3

Du kan ev ha någon /några nerver i kläm

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sjuttan
3/3/20, 9:51 AM
#4

Jag har haft problem med värk i armarna när jag ligger och läser. Men pallade upp högt med kuddar så jag nästan sitter upp i sängen och då gör det inte ont alls. Hos mig är det artros som är anledningen.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

vallhund
3/6/20, 12:26 PM
#5

Gå till VC, ev har du karpaltunnelssyndrom dvs det är för trångt för nerver o blodkärl genom handlederna.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: