Annons:
Etiketthuskurer-egenvård
Läst 813 ggr
Agnetachristina
2/14/20, 7:33 PM

Magnesiumolja

Någon som har erfarenhet av att av någon anledning spraya på sig magnesiumolja? Jag har primärprogressiv ms och har googlat omkring i syfte att hitta några tips för smärta och kramp. Idag köpte jag magnesiumsalt och blandade med vatten till något som ska sprayas på kroppen. Det jag undrar är hur ofta och hur mycket man ska använda oljan? Hjälper det på något sätt?

Annons:
Maria
2/14/20, 10:01 PM
#1

Jag gissar att du har nervsmärta och då hjälper knappast detta. Kan du inte prata med din neurolog?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
2/15/20, 2:29 PM
#2

Det är ju lättare att ta magnesiumtillskott, alltså tabletter. Det är muskelavslappnande så kan ha liten positiv effekt. Bra att ta på kvällen eftersom det förbättrar sömnen. Omega 3 hjälper mig en hel del mot diverse värk. Om man tar en bra dos varje dag! Rekommenderar det också.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

CasaRamon
2/16/20, 1:19 PM
#3

Jag har restless legs och tar Magnesiumtabletter varje kväll. Köpte Magnesiumolja på nätet, men tycker inte att det gav mej någon lindring. Har smörjt in benen före läggdags, men det gav klåda och stickningar dessutom.  Tyvärr.

[Thiah]
2/18/20, 5:21 AM
#4

Magnesiumoljan hjälpte mig enbart väldigt lite. Jag sprayade några sprayningar på ytor där huden är tunn varje kväll.

Zadeira
2/20/20, 11:57 AM
#5

Magnesiumspray är det som funkar bäst för mig mot mina restless legs på kvällarna. Tabletter ballar min mage ur på, har provat flertalet olika märken men verkar inte funka. Sprayen är jag däremot jättenöjd med.

CasaRamon
2/20/20, 1:29 PM
#6

Det finns flera olika sorters magnesium. Jag har testat dom flesta och köper numera Magnesiumcitrat. Beställer från Top Formula som har låga priser. En burk på 60 tabl. kostar idag 33.15 på extrapris. Jag tar 2 kapslar innan sängdags. Den är skonsam mot magen och skall tas på kvällen.

Annons:
Maria
2/20/20, 2:10 PM
#7

Jag har testat olika former av magnesiumtillskott men får alltid diarré så jag har gett upp.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annielle
2/20/20, 4:27 PM
#8

#7

Har du testat magnesiumglycinat? (Går även under magnesiumkelat, Topformula har billigt) Är till skillnad mot de flesta andra former snällt mot magen och det enda jag tål, Precis som dig har jag fått diarré av andra former.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Maria
2/20/20, 4:39 PM
#9

Nej. Kanske värt att prova.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annielle
2/20/20, 5:03 PM
#10

#9 Ja, det kan det absolut vara. Lycka till!❤️

Var dig själv, det finns redan så många andra.

OlgaMaria
2/21/20, 8:36 AM
#11

Både magnesiumcitrat och magnesiumkelat ska fungera bra. Topformula har båda billigt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annielle
2/21/20, 10:09 AM
#12

#11 Megnesiumcitrat är inget för känsliga magar dock och kan vara uppiggande, så bör inte tas på kvällen.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

OlgaMaria
2/21/20, 10:55 AM
#13

#12 Ok! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Agnetachristina
2/21/20, 4:45 PM
#14

Vilka bra tips! Ska köpa magnesiumkelat. Jag har inte heller märkt att magnesiumolja hjälper. Däremot är det väldigt uppiggande för mina trötta fötter med fotbad med magnesiumsaltet i 👍🏻 Vilken sorts Omega3 rekommenderar ni?

OlgaMaria
2/21/20, 9:02 PM
#15

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

CasaRamon
2/23/20, 9:10 AM
#16

Nu har jag läst, läst och läst allt (nästan) som finns på nätet om Magnesium. 

Du har rätt #12, Magnesiumcitrat skall helst tas på morgonen, då det är uppiggande. Jag trodde att all magnesium skulle tas på kvällen. Eftersom jag inte har känslig mage så har  inte det påverkat mej. Men jag har ännu inte hittat vad skillnaden är mellan -citrat och -kelat. Kanske någon här vet?

OlgaMaria
2/23/20, 9:26 AM
#17

#16 Jag tror det är så att citratet KAN ha en uppiggande effekt samt göra vissa lösa i magen. Själva magnesiumet fungerar nog avslappnande ändå. Så det beror på hur man reagerar på citratet. Kelat är en annan beredningsform som också har mycket hög biotillgänglighet.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: