Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 571 ggr
eli1991
2020-02-10 19:31

Morfin HJÄLP

Hej! Jag äter morfin nästan varje dag och får problem med förstoppning. Tips mottages tacksamt.

Annons:
Maria
2020-02-10 21:22
#1

Det finns mängder med medel på apoteket så du kan kanske prova dig fram. Har du inte fått några tips av din läkare?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
2020-02-14 22:11
#2

Fikon, kokosolja, riktigt mogna päron.
Har du möjlighet till raska promenader så kan det också fungera, jag vet inte riktigt vad morfinet gör. Det bästa är att använda så naturliga metoder som möjligt annars kan man få kronisk förstoppning så att tarmen till slut inte alls kan arbeta på egen hand.

Maria
2020-02-15 06:59
#3

Visst är det naturliga bäst för magen men fungerar knappast så bra när det gäller morfin därför är det bästa, tycker jag, om man kan prata med sin läkare eller apotekspersonal.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
2020-02-15 08:31
#4

Ok - jag vet ju som sagt inte riktigt vad morfinet gör med tarmen, men nu har jag läst på och då är nog laxermedel ett måste. Det står att laxermedel alltid skall förskrivas ihop med morfin så då tycker jag läkaren har gjort en miss.

Men det står också att man skall hjälpa tarmen med kost och rörelse också och framförallt undvika sådant som är förstoppande.

vallhund
2020-02-25 10:20
#5

#4 Morfinet gör att tarmarna rör sig mindre vilket försvårar matens passage genom tarmarna.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annielle
2020-02-27 17:18
#6

Drick varmt vatten, ta kokosolja på tom mage varje morgon, ät linfrön, psylliiumhusk (viktigt att dricka mycket vatten under dagen eftersom det kan ge motsatt effekt annars) ät valnötter, päron, plommon, kiwi. Ligg med knäna böjda och massera magen medsols. Motionera och rör dig i den mån du kan.  Unvik svart te, och minska på tex kött som tar längre tid att smälta än tex vegetabiliskt protein som bönor. Ät gärna surkål, eller andra syrade grönsaker varje dag (minst 1 matsked om dagen innan annan mat (får ej upphettas) Kimchi tycker nog många är godare än tex surkål. Magnesiumoxid tar många mot förstoppning, så det kan du testa om det inte blir bättre ändå.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
eli1991
2020-02-27 21:44
#7

Tusen tack #6 😁 många bra tips!

Annielle
2020-02-28 12:28
#8

#7 Lycka till!❤️

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: