Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 535 ggr
gickan87
2020-02-05 11:21

Skadat knä

Lyckades cykla omkull i gruset på asfalten igår. Landade med höger knä först, det blev rejäla skrapsår dock inte så djupa. Det blöder fortfarande lite, efter några timmars gående på jobbet blöder det igenom kompressen. Har psoriasis på knät så tror det bidrar till att jag fortfarande blöder. Men det jag funderar över, det liksom vibrerar i knät och det känns likadant i foten. Det liksom pulserar. Vad kan det bero på?

MVH Erika :)

Annons:
gickan87
2020-02-08 20:25
#1

Nu har det bildats sårskorpor, men är fortfarande svullen och varm :/

MVH Erika :)

Huygens
2020-02-09 11:04
#2

Det kanske är skalbaggsägg som fastnat inne i såret?

Nåja, när dom livnärt sej på blodet några veckor, kläcks äggen och larverna kryper ut helt av sej själva.

gickan87
2020-02-09 13:21
#3

Men va? Fick ju inte mindre panik nu

MVH Erika :)

Liz85
2020-02-09 14:39
#4

Tycker skalbaggsägg låter konstigt. Med alla gånger man skrapat knän eller annat som liten med mera men aldrig nånsin hört talas om skalbaggsägg eller andra insekter för den delen. Trots att jag max tvättar av skrapsår med lite vatten och sällan sätter på plåster. Så nåt sånt tror jag inte på. Skulle snarare tro att vibrationen och att det pulserar beror på att någon mjukdel eller sena eller vad som helst tagit lite stryk, och kanske håller på att typ läka eller bli bra.

gickan87
2020-02-09 18:32
#5

#4 Tack, misstänker att det är nån mjukdel som tagit skada. Tror också att det mycket är såret som spänner och gör ont när jag böjer knät. Blir jag inte bättre inom ett par veckor får jag kontakta läkare.

MVH Erika :)

Upp till toppen
Annons: