Annons:
Etikettsömn-vila-och-avslappning
Läst 594 ggr
ShegoFan12
1/1/20, 7:56 PM

trött trots 8-10 timmars sömn

jag behöver lite råd och hjälp

jag sover mellan 8-10 timmar utan att vakna men jag blir  väldigt trött ändå några timmar efter jag vaknat och det spelar ingen roll var jag sover om jag sover hemma eller borta, detta har pågått ett tag, jag somnar och sover bra men det är som om energin från sömnen inte tas till vara. det spelar ingen roll om jag har rört på mig och så under dagen det blir ändå samma resultat, jag vaknar och känner mig trött, gäspar hela dagarna, kan inte koncentrera mig när jag är på jobbet eller när jag är hemma, 

Jag har också detta problem på våren och sommaren

har någon varit med om liknande och kan ge mig lite råd

Annons:
Åsa S
1/1/20, 8:45 PM
#1

Oj det kan ju finnas många saker ex. kan man ju sova för mycket då blir man ofta seg och trött.

 D-vitaminbrist lider väldigt många svenskar av och det ger trötthet. 

Villfarelsen att man kan vila sig otrött är också nått som kan ge mera trötthet för man får ju mer energi och blir piggare ju mer man rör på sig så är man mycket stillasittande kan man bli mer piggare och alert om man tar promenader än om man tar en tupplur.

Cim92
1/1/20, 9:13 PM
#2

Trötthet kan bero på så många olika saker och det är omöjligt att säga exakt vad det beror på för just dig. För att ta reda på det så behöver du ta lite tester så man hittar var dina obalanser finns. Det kan handla om en vitaminbrist, mineralbrist, obalans i tarmfloran, skev fördelning mellan omega 3 och omega 6 osv. Så anlita en kostrådgivare (jag rekommenderar alltid någon från Paleo Institute då jag själv gått den utbildningen och vet att den är riktigt bra) så ska du nog kunna få hjälp med det =) Lycka till!

Kostrådgivare och funktionsmedicinsk terapeut www.appetight.se

Sajtvärd för Funktionsmedicin

Bloggar om självhushåll på https://mednaturen.blogg.se och lägger upp bilder på instagram @Sandslattgard

Upp till toppen
Annons: