Annons:
Etikettmotion-och-rörelse
Läst 609 ggr
Tant Grön
2020-01-01 12:05

Gå fort lev längre

Annons:
Cim92
2020-01-01 12:15
#1

Nu har jag inte kollat djupare på hur studien är gjort osv, men rent spontant känns det som att det kanske kan ha med andra faktorer att göra också än just gånghastigheten. Att gå snabbt innebär i de allra flesta fall långa steg och idag går många redan för snabbt, det är inte naturligt för oss och det ger problem i knä, höfter, rygg osv.

Kostrådgivare och funktionsmedicinsk terapeut www.appetight.se

Sajtvärd för Funktionsmedicin

Bloggar om självhushåll på https://mednaturen.blogg.se och lägger upp bilder på instagram @Sandslattgard

Maria
2020-01-01 12:49
#2

Haha. Jag har gått sakta och vingligt sedan tio år ungefär. Har inte kunnat ta något springsteg heller. Det bådar inte gott😁

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Liz85
2020-01-01 18:24
#3

Jag går snabbt till vardags men gör inte många knop nu pga handleden. Just nu görs allt efter handledens förutsättningar.

Åsa S
2020-01-01 20:47
#4

Pulshöjande aktiviteter är ju bra för hjärtat men jag tror inte det där gå snabbt och småspringa i stockholms kollektivtrafik är så gynnsam för hälsan för då stressar man rätt mycket, men en rask promenad när man inte är stressad är säkert bra för hälsan.

Upp till toppen
Annons: