Annons:
Etikettläkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 636 ggr
[SonjaG]
2019-12-02 17:12

penicillin

När dosen med Kåvepenin är slut efter 10 dagar bör väl problemet/sjukdomen vara över? Eller tar det ytterligare en tid innan eländet är över?

Annons:
Maria
2019-12-02 17:34
#1

Bakterierna ska vara borta men det kan ju ta ett tag för kroppen att återhämta sig, beroende på på vad det var för infektion.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
2019-12-02 17:36
#2

Ja, du borde (OBS borde - jag vet ju inte vad läkaren ställt för diagnos) vara frisk igen, det finns risk att det inte är Kåvepenin som är rätt antibiotika. Det är en vanlig sort som många läkare tar till eftersom det slår rätt brett. Du kanske behöver en mer specifik sort, kanske inte läkaren ställde rätt diagnos. 
Ta kontakt med läkaren för att få det utrett.

[SonjaG]
2019-12-02 18:46
#3

Jag ska träffa honom igen i morrn men ville höra med er innan.

Jag har aldrig ätit antibiotika tidigare så jag vet inte.

[SonjaG]
2019-12-03 16:38
#4

Idag träffade jag läkaren som sa att jag haft halsfluss! Det glömde dom visst säga från början. Jag har inte varit sjuk med feber eller annat typiskt. Så jag misstänkte inte det. I alla fall så är det borta nu och jag får betrakta mej som frisk! Fast det känns lite konstigt i halsen fortfarande, men det går nog bort.

[SonjaG]
2019-12-23 17:32
#5

Hej igen. 

Jag fick tillbaks "halsflussen" efter ett par veckor. Vet inte om det rubricerades som det eftersom jag inte var sjuk, hade beläggning på mandlar på ena sidan. 

Varför kommer det tillbaks? Denna gången fanns där inte streptokocker, men lika dan beläggning. Men känner mej inte sjuk med feber och ont. Ny kur med en annan medicin.

Jag funderar på om jag kan vara smittsam i det här läget? Nån som har en aning? Glömde fråga om det.

Upp till toppen
Annons: