Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 422 ggr
Melden
2019-11-29 21:38

Magsjuka?

Jag vet inte ifall jag är magsjuck eller inte med detta är några av dom "symtomen" jag känner. Illamående Konstant smärta i magen Kan inte äta och mår illa av allt Om jag reser mig upp och börjar gå så blir jag helt yr och illamående. Jag spyr ofta och är lös i magen. Här inte ätit någon fast mat på en vecka för att jag mår så illa och får så ont av det. Är detta tecken på magsjuka? Har hört att magsjuka bara ska vara upp till 4 dagar eller det var vanligast. Har snart haft det i en vecka och hade ont i magen några dagar innan det slog in som värst. Långt inlägg men är desperat årkar inte må så här en dag till.

Annons:
Sindri
2019-11-29 22:09
#1

Det finns många olika saker du kan ha. Du borde absolut söka vård innan det blir riktigt allvarligt och du blir uttorkad och/eller får allvarlig näringsbrist.

Maria
2019-11-30 06:29
#2

Det låter inte som vanlig akut magsjuka som brukar komma hastigt och göra att man kaskadkräks och får diarré.

Oftast är det inte så farligt att inte äta fast föda några dagar men vätska är viktigt och det är lätt att bli uttorkad.

Jag tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen snarast för att få råd om hur du ska göra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Draken
2019-11-30 12:16
#3

Låter väldigt konstigt, magsjuka brukar inte hålla i sig mer än nån/några dagar. Absolut inte en hel vecka.

Nu kanske jag går för långt i frågorna, och det ber jag isf. om ursäkt för, men finns det möjlighet att du kan vara gravid, kanske utomkveds med tanke på magsmärtorna ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

oh-la
2019-12-01 08:47
#4

Både campylobacterinfektion och salmonella kan ge magsjukesymptom i en vecka och mer. Framför allt det första har varit ganska vanligt de senaste åren. Kyckling som inte hanterats korrekt vid matlagning är en ganska vanlig smittkälla. Campylobacterinfektion blir man riktigt risig av. Min man hade det för något år sedan.

oh-la
2019-12-01 08:47
#5

dubbelinlägg

Upp till toppen
Annons: