Smärta och Värk

Brännande baksida lår

2019-11-20 22:06 #0 av: gickan87

Jag har dagligen smärta på baksidan av mitt högra lår, upplever att smärtan börjar i skinkan men den kan även komma från ländryggen. Ofta ilar det ner i vaden som kan göra rejält ont. När det är som värst så kan jag knappt gå, det bränner och ilar ända ner i foten. Yttersidan av foten domnar även bort. Ändå är jag dum nog att jobba.

Jag misstänker att det är ischias, men vad kan man göra åt det?
Haft kontakt med vården som ordinerade receptfria smärtstillande läkemedel. Men dem hjälper mig inte särskilt mycket.
Smörjer och masserar med johannesolja som sägs vara bra för ischias.

En vän nämnde att jag kanske ska höra med nån natrapat, men är rädd för att jag ska få ännu större smärta efter det besöket.
Sjukgymnast för att få övningar att göra hemma?

Nu när det gör som mest ont vet inte vad jag ska göra, sitta är nästan omöjligt och stå och gå så känns det som sendrag från rumpa ner i knävecket och vidare ner i foten.

MVH Erika :)

Anmäl
2019-11-20 22:42 #1 av: Hera

Googla på ischiasövningar. Finns många bra övningar som kan lindra. Vilka som fungerar är personligt och beroende på hur rörlig man är, därför länkar jag inte till någon specifik.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2019-11-20 23:50 #2 av: gickan87

#1 Tack. Har så jädra ont just nu, funderar på om akutmottagningen kan hjälpa mig i natt...

Hur jag än gör så slutar det inte värka, aldrig haft såhär ont tidigare. Det liksom small till när jag cyklade hem från jobbet idag och har kommit till och från sedan dess.

Anmäl
2019-11-21 12:09 #3 av: Hera

#2 Hur har det gått?

Anmäl
2019-11-21 14:02 #4 av: gickan87

#3 Stannade hemma över natten. Varit i kontakt med vc idag och fick tid till sjukgymnast. En eller flera muskler i skinka/länd är överansträngda och trycker på diverse nerver.

Har fått övningar att göra hemma + att jag ska prova annat smärtstillande läkemedel då det jag tog inte hjälpte alls.

Anmäl
2019-11-21 14:21 #5 av: Hera

Hoppas det blir bättre. :)

Anmäl
2019-12-05 09:50 #6 av: gickan87

Nu har det gått 14 dagar, ingen förändring mer än att jag lyckats få starkare smärtstillande. Återbesök imorgon får se vad som händer då.

Anmäl
2019-12-07 11:59 #7 av: FataMorgana

Hoppas du får en remiss till en MRT. Det skulle också kunna vara ett diskbråck. 

Anmäl
2019-12-07 15:43 #8 av: gickan87

#7 Ingen remiss. Sjukgymnasten ska kontakta läkare som ska bedöma om jag ska få smärtstillande för nervsmärta. Då citodon inte hjälper mig.
Upplever att jag är sämre idag efter gårdagens besök, jag ömmade i ländryggen och i min journal står det "Klinisk fynd vid dagens undersökning ger misstanke om påverkan på nervrot på S1-nivå".
Hon höll med om att jag var sämre än förra besöket.

Tror läkare ringde mig igår eftermiddag då nån med hemligt nummer ringt. Hoppas dem ringer igen på måndag.

Anmäl
2019-12-07 16:19 #9 av: FataMorgana

Ja det verkar ju verkligen vara en nervrotspåverkan. Men frågan är ju varför. Diskbråck? Spondylolisthese? I värsta fall kan ju bakomliggande orsak behöva opereras så jag kan inte förstå varför de inte vill utreda varför du har en nervrotspåverkan. Känselförlust som bortdomningar bör alltid tas på största allvar, så att man inte får bestående skador, pga nerver som till sist inte kan regenerera sig. Blir det inte bättre snart skulle jag kontaka vc igen eller söka upp en ortoped och försöka få en remiss till MRT. En sjukgymnast har ingen röntgenblick och kan bara kontrollera muskler och ligament som ligger nära under huden, men in i ryggraden kan hon inte se. Hon kan heller inte se varför musklerna är överanstränga. Trycker t.e.x ett diskbråck på en nerv någonstans så är det helt vanligt att musklerna förspänner och blir överanstränga pga det. En rikigt utredning vore alltså på sin plats. 

Anmäl
2019-12-07 19:30 #10 av: gickan87

#9 Tack, får försöka stå på mig. Tycker det är svårt, dem borde veta bäst tycker jag. Men att bli sämre från vecka 3 till vecka 5 förstår jag att det inte kan vara normalt.

Läser man om diskbråck på nätet så är det ju de första veckorna man har som ondast och inte tvärtom.
Jag kan inte ens krysta när jag ska göra nummer 2 utan att jag får rejäl värk i skinka/lår och ner i foten.

Funderar på ett besök hos akutmottagningen ikväll då det just nu gör så grymt ont. Fast jag tror inte jag får någon vidare hjälp. Dem har ingen öppen röntgen.
Får nog stå ut över helgen och hoppas på läkarkontakt på måndag.

Anmäl
2019-12-08 11:31 #11 av: FataMorgana

Ja försök att stå på dig. En ordentlig undersökning vore så viktig. 

Ett diskbråck tar förstås mest ont när det är helt färskt. Men det tar lång tid att läka och kan lätt förvärras igen. Ibland kan det kännas en smula bättre, men sen kan det börja ta väldigt ont igen. 

Jag har själv två ryggoperationer bakom mig (spondylolisthese och pga det fick jag diskbåck) och känner igen dina symptom av nervrotspåverkan. Jag hade min första operation 2004 och lider fortfarande i dag av nervsmärtor i högra lår. 

Nerver regenerar sig väldigt dåligt och har du en nervrot ikläm måste man ibland skrapa bort en bit av disken (diskbråcket) eller det som klämmer på, så att det finns plats runt nerven igen. Diskbråcket tappar förstås vätska med tiden och skrumpnar ihop, så att det kan bli bättre med tiden av sig självt, men det är en process som tar väldigt lång tid och inte i alla fall blir man bättre av det. Det kan handla om flera år. 

Diskbråck ser man inte på en vanlig röntgen och inte heller nerverna, bara på magnetröntgen. Men jag vet att läkarna försöker att spara in pengar och vill inte skicka folk på undersökningar hur som helst. En nervrotspåverkan borde i allafall tas på största allvar. 

Det står också på alla sidor när man bör söka upp en läkare och det är när man får bortdomningar, strålande smärtor, svårt att kontrollera urin och avföring mm. I värsta fall kräver sådana symptom en akutoperation. Därför förstår jag inte varför dom bara skickar dig till en sjukgymnast när du kommer med just ett par av dessa symptom. Ett alternativ är att du skriver en egen remiss till en ortoped, om det går. 

Anmäl
2019-12-08 19:52 #12 av: gickan87

#11 Det är lite konstigt det här, enligt det jag kan läsa på nätet om diskbråck så har man ondast de första veckorna även om det kommer smygande på. Jag har som ondast nu 5-6 veckor efter att det började göra ont. Det är ju diskbråck jag misstänker själv alternativt psoriasisartrit, då jag har fläckar och gropar i naglarna.

Får hoppas läkaren hör av sig imorgon, annars får jag ringa på tisdag och be om en läkartid. Ska bli spännande och höra vad dem har för plan, har inte ens lämnat några prover vilket också är vanligt läste jag.

Idag känns det dock lite bättre igen men det är antagligen för att jag varit ledig i helgen och inte varit så aktiv som jag är en vanlig arbetsdag.

Anmäl
2019-12-09 11:08 #13 av: FataMorgana

Det är ju så olika från person till person vilka smärtor och besvär ett diskbråck ger. Jag träffade en tjej en gång som berättade för mig att hon vaknade upp en morgon och hade ingel känsel i det ena benet längre. Men hon hade absolut inga smärtor någonstans. Sen skickade de henne på MRT och det kom fram att hon hade ett diskbråck som klämde på en nerv. Hon var alltså helt utan smärtor, medan andra kan få jätte ont. 

Det kan också hända, att man först får ett litet bråck (en protrusion - förstadie till diskbråck) som inte tar så hemskt ont och att det efter en tid pressas ännu mer ut av disken, dvs att en protrusion har blivit till ett diskbråck och då blir smärtorna värre när det här sker. Att man har som ondast de första veckorna är nog det som lärs ut i skolböckerna, men det när handlar om verkligheten ser det ibland lite  annorlunda ut. 

Men visst du kan ha något annat också, som t.e.x psoriasisartit. Det kan också leda till smärtor i ryggen vad jag har läst. Vet dock inte om det kan leda till nervrotspåverkan? Men i allafall får vi hoppas att din läkare tar de prover och bilder som skulle behövas. 

Anmäl
2019-12-11 11:43 #14 av: gickan87

Blir galen, skickas mellan olika enheter. Ingen vet något. Får se om sjukgymnasten ringer upp idag.

Anmäl
2019-12-17 15:33 #15 av: gickan87

Nu har det äntligen börjat ordna upp sig. Fått medicin för nervsmärta i drygt en vecka, den hjälper lite ska öka dosen. Efter samtal med läkare idag så ska remiss till magnetröntgen skrivas. Dock hört att det tar lång tid för att få komma dit :(

Anmäl
2019-12-17 15:43 #16 av: FataMorgana

Fint att höra. Ja tyvärr kan det ta långt tid för att få komma på magnetröntgen, men huvudsaken att läkaren skriver remiss dit, så att du förhoppningsvis får klarhet i vilka nerver som är ikläm och varför. Skriv gärna och berätta sen vad bilderna visar. 

Anmäl
2019-12-21 21:35 #17 av: gickan87

#16 Väntetiden är beräknad 1-3 månader, känns sådär. Ansträngde mig för mycket på jobbet igår så idag har jag värre smärta vilket jag förstått är normalt.

Både läkare och sjukgymnast säger att jag inte ska sjukskriva mig, just idag funderar jag allvarligt på att göra det ändå. Men samtidigt vill jag inte då jag dagtid under arbetet håller ryggen igång och då har mindre smärta, det kommer på kvällen när jag kommer hem och stelnar till.

Dessutom är det ont om personal som det är redan, tänker på mina kollegor också.
Samtidigt går mina funderingar om vården kommer ta mig på allvar medans jag jobbar?

Samtidigt har dem ju bevisat det genom att skicka remiss till magnetröntgen.
Också läser man på nätet att om diskbråck inte gått över inom 3 månader så går det i regel inte över av sig själv. Är orolig för en eventuell operation också, rehabiliteringen efteråt.

Förlåt massa svammel men behöver få bolla mina tankar med någon.

Anmäl
2019-12-22 12:58 #18 av: FataMorgana

Jag tänker att det förstås är bäst att göra sjukgymnastik och övningar som är bra för ryggen i stället för att gå på jobb och lyfta tungt och göra vridrörelser som inte är bra för ryggen. Att sitta länge är heller inte bra för ryggen. Det beror alltså lite på vad du har för ett jobb, om det är bra för ryggen eller inte att du går på jobb. 

Att hålla ryggen i rörelse är  förstås bra, för  annars händer det lätt om man har en sjuk rygg att ryggen stelnar till, men det kan också hända att ett fysiskt tungt jobb gör saken värre, att ryggen stelnar till pga det sen när du kommer hem och slappnar av. Jag märker det ofta själv, när jag ansträngt mig för mycket, att ryggen blir värre mot kvällen när jag slappnar av, men för mig är det ett tecken på att jag ansträngt mig för mycket. Lagom är alltså bäst. Får jag fråga om du också är stel på morgonen när du stiger upp eller är stelheten som värst på kvällen när du varit på jobb? 

Men vad som gäller sjukgymnastik är mina erfarenheter av olika sjukgymnaster att inte alla är bra och kan sin sak. Jag har varit hos sjukgymnaster som verkligen inte har kunnat sin sak och som gett mig övningar som bara gjort saken värre. Andra har varit bättre och gett mig övningar som verkligen hjälpt mig.  Sen tycker jag att det inte är så bra att göra sjukgymnastik innan man rikigt vet som felas. Olika ryggpoblem kräver olika behandliingar och bäst är det att först veta exakt vad det är man har i ryggen för att sedan kunna få den rätta behandlingen för just den saken.  Men du har ingen diagnos än, så jag har lite svårt att säga vad som skulle vara bäst för dig just nu. 

Lyssna helt enkelt till din kropp och till ditt förnuft och blir det för outhärdigt att gå på jobb så ska du naturligtvis kunna sjukskriva dig. Jag gick också på jobb med smärtor, bet ihop och jobbade på tills jag inte klarade av det längre. I början var det för mig som för dig, att stelheten blev bättre på jobb när ryggen var i rörelse, men i längden blev det ändå värre och värre och till sist stod jag där på jobb med sådana smärtor att jag inte klarade av det längre. 

Tror att många läkare och sjukgymnaster aldrig själva haft ont i ryggen och därför inte vet hur det känns att jobba med smärtor, att dom därför inte förstår hur ont man har. Kan du inte jobba, kan du helt enkelt inte. Sen måste det ju inte betyda att du måste opereras. Många diskbråck (om det är det du har) blir bättre med tiden utan operation, men för det krävs nog en ganska lång rehabilitation och att man verkligen  flitigt jobbar på att bygga upp de små musklerna kring kotorna. Det ett livslångt projekt, liksom att man lär sig lyfta rätt och att man arbetar på sin kroppshållning så att man i framtiden har så lite smärtor som möjligt och inte drabbas av nya diskbråck t.e.x

Anmäl
2019-12-22 16:10 #19 av: gickan87

#18 Stelheten är något mindre på morgonen. Jobbar i livsmedelsbutik så det är en hel del tunga lyft, vridningar och mycket böja ryggen.

Upplever att ischiasvärken blivit värre under helgen. Smärtan är mer intensiv, bränner och jag har svårt att hitta nån ställning som är smärtfri.
När det är som värst så hugger det till i underlivet så jag domnar bort. Detta pågår dock bara någon sekund innan det släpper.

Anmäl
2019-12-22 16:40 #20 av: FataMorgana

Ja jag är rädd för att din rygg inte kommer att bli bättre i en livsmedelsbutik i allafall. Det är inget bra jobb om man har problem med ryggen. Att det blivit värre under helgen och att du får smärta och bortdomningar i underlivet är inget bra tecken. I ditt ställe skulle jag snarare gå till läkaren/sjukhus än på jobb just nu, men i slutändan vet du endast själv vad du klarar av eller eller inte. Bortdomningar är iallafall inget man ska leka med. 

Anmäl
2019-12-22 17:04 #21 av: FataMorgana

Om du googlar på "sleep positions for lower back pain" så hittar du lite tips och tricks till hur du kan underlätta för natten. 

https://www.google.se/search?q=sleep+positions+for+lower+back+pain&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwji1o20z8nmAhUniYsKHQvhCyUQ_AUoAXoECA8QAw&biw=1560&bih=758

Anmäl
2019-12-22 23:08 #22 av: gickan87

#20 Tack, får se hur jag känner mig imorgon. Annars får det bli ett besök till akuten istället för jobbet.

Anmäl
2019-12-28 20:09 #23 av: gickan87

Hur länge fick du vänta på MRT?
Ringde vc igår och dem sa att enligt vårdgarantin är det 5 veckors väntetid men att det oftast tar upp till 3 månader.

Anmäl
2019-12-29 12:28 #24 av: FataMorgana

Jag fick vänta på min tid i en månad, men jag bor utomlands.... Här kan man i allafall be om att få komma in på MRT tidigare om någon annan säger upp sin tid. Då kan det hända att dom ringer och säger att det finns en tid redan nästa dag, ifall man vill och kan komma då. Vet inte om du skulle kunna ringa din vc och fråga om denna möjlighet även finns där? Säg att du har fruktanvärt ont och inte vet hur du ska klara av att vänta så länge, att om någon säger upp sin tid, att om du i såfall skulle kunna ta över denna tid? Du har ju inget att förlora genom att fråga dem om det skulle gå. 

Anmäl
2019-12-29 13:26 #25 av: gickan87

#24 Tack får ringa dem på måndag och höra!

Anmäl
2020-01-03 23:19 #26 av: gickan87

En liten uppdatering. Var hos sjukgymnasten igår och vi båda tycker att jag är lite bättre. Mindre smärta (om det inte är tabletterna som hjälper) och mer rörlig. Dock är jag fortfarande svag i högerbenet. Fått nya övningar att göra som ska stärka bäcken och säte.

Hon trodde också att jag snart kommer få tid för MRT.

Anmäl
2020-01-11 19:31 #27 av: gickan87

Blev väckt av telefonen igår morse. Fick veta att jag ska på MR redan på tisdag 14/1 😊

Anmäl
2020-01-11 20:27 #28 av: Maria

Vad bra.

/Maria

Anmäl
2020-01-12 10:20 #29 av: FataMorgana

Så bra. Men det går fortfarande bättre va? Berätta sen gärna vad bilderna visar, om du vill alltså. 

Anmäl
2020-01-12 13:39 #30 av: gickan87

#29 Det är olika från dag till dag. Lyfter jag för mycket på jobbet så är jag sämre i 1-3 dagar efter.
Går med ständig molvärk i ländryggen.

Står och går jag för mycket så är jag trött/tung i ländryggen och bröstryggen, även nacken känns.

Anmäl
2020-01-13 12:51 #31 av: FataMorgana

Det är ju tråkigt om nacken också drabbas, men ofta är det tyvärr så, att om man har blockeringar i ländryggen,  att man även får motblockeringar upptill, alltså i nacken. Har tyvärr också sådana problem och måste med jämna mellanrum få fysioterapi för nacken med massage och värmebehandlingar och inte bara för ryggen. Det är skit när man ska drabbas som så  ung med sådana problem. Men snart ska du väl i allafall veta vad som står på i ryggen. 

Anmäl
2020-01-13 15:35 #32 av: gickan87

#31 Misstänkte att det kan vara så.
Är väldigt nervös inför morgondagen men vet såklart att det kommer gå bra.
Sedan blir det en evig väntan på svaret dock.

Anmäl
2020-01-13 15:59 #33 av: FataMorgana

Är det första gången du har ett MRT? Egentligen finns det inte mycket att vara nervös inför. Det enda som kan vara lite jobbigt är oljudet från maskinen, men man brukar ju få hörlurar för det och sen om man har klaustrofobi kan det kännas lite trångt att ligga där, men annars tar det inte alls ont eller så. Själv brukar jag utnyttja tiden med att meditera när jag har MRT.  Har varit rätt så många gånger på MRT så jag har blivit riktigt van. Glöm sen inte att be dem skicka svaren även till dig, så att du själv kan läsa vad där står. Men kanske du får det automatiskt?

Anmäl
2020-01-13 16:23 #34 av: gickan87

#33 Ja är min första MRT. Är alltid såhär nervös innan det väl är dag då brukar jag vara lugn konstigt nog.
Jag tror att mitt svar borde dyka upp på mina sidor hos 1177. Kan höra med dem imorgon i alla fall. Hur snabbt kan man vänta sig svar?

Anmäl
2020-01-13 16:40 #35 av: FataMorgana

Det brukar inte ta många dagar tills svaren kommer. Nu bor jag förstås utomlands, men här tar det bara ett par dagar högst. Ja förr var det väl så att läkaren brukade ringa upp och berätta vad man har, men om det skrivs in på ens egna sidor nuförtiden så är det ju bra. Fast fråga för säkerhets skull. 

Anmäl
2020-01-13 16:46 #36 av: gickan87

#35 Antar att min läkare kommer skicka ett skrivet brev hem till mig. Brukar vara så i regel när det gäller svar i undersökningar, prover osv.

Jag får väl hålla mig till tåls. Nu är det på gång i alla fall. Något positivt!

Anmäl
2020-01-13 16:56 #37 av: FataMorgana

Ja du fick ju din MRT tid rätt hyfsat snabbt i allafall. Många måste nog vänta mycket längre än så, så visst är det här positivt nu.  Och lycka till för i morgon. Det kommer att gå bra.

Anmäl
2020-01-13 17:13 #38 av: gickan87

#37 Hade sån tur, ringde och skulle höra mig för hur lång väntetiden beräknas vara. Fick veta då att det var drygt 2 månader. Sen ringde dem i fredags och hade en återbudstid :)

Anmäl
2020-01-14 22:29 #39 av: gickan87

Var inte alls så läskigt som jag trodde.
Dock fick jag kontrast då bilderna över ryggmärgen inte blev så tydliga. Är det vanligt?
Blev lite orolig om dem såg något. Men dem får ju inte säga något. En dryg vecka skulle det ta innan jag får svaret.

Vill att det ska visa någonting men inget allvarligt.

Anmäl
2020-01-15 06:56 #40 av: Maria

Alla gånger jag röntgat skalle och rygg så har det varit med och utan kontrast.

Det är en röntgenläkare som utvärderar bilderna och de som jobbar med kameran är med största sannolikhet sjuksköterskor som inte får sätta någon diagnos eller lämna ut svar.

/Maria

Anmäl
2020-01-15 10:45 #41 av: FataMorgana

Jag har aldrig fått kontrast när jag varit på MRT för ryggen, men det lär inte varit så ovanligt. Det görs nog bara för att få mer information, för att kanske upptäcka inflammationer? Det finns ju andra orsaker än diskbråck som kan ge ryggont. Tycker att det bara är bra att du blir ordentligt undersökt. Det behöver ju inte betyda att det är något allvarligt. Men jag förstår din oro. 

Anmäl
2020-01-15 11:15 #42 av: gickan87

#40 Tack, nu blev jag lite lugnare. Bara vänta nu då.

Anmäl
2020-01-15 11:16 #43 av: gickan87

#41 Ja du har säkert rätt. Dessutom var det beställt helrygg och inte bara ländryggen så det är ju bra.

Anmäl
2020-01-16 14:35 #44 av: gickan87

Svaret har redan kommit på 1177. Dock ingen kul läsning. Förvärrar bara min oro.

"Bedömning: Intradural tumor i L2-3 höjd som kraftigt dislocerar cauda och förtränger spinalkanalen. Förutom ependymom är någon form av nervskidetumör eller meningiom också fullt möjliga differentialdiagnoser. Även leptomeningeal metastasering och paragangliom kan ge denna bild. Diskdegeneration och diskbråck inom L4-S1-området med vänstersidig övervikt."

Nån som förstår vad det innebär, är det risk för cancer som jag själv tolkar det?

Anmäl
2020-01-16 15:17 #45 av: Maria

#44 Det här svaret måste du få tolkat av en läkare personligen. Jag hade snarast försökt att få tid för besök.

/Maria

Anmäl
2020-01-16 15:20 #46 av: FataMorgana

Jag förstår verkligen din oro just nu och det där överträffar mina kvalifikationer. Jag vågar varken säga det ena eller det andra, bara att jag skulle försökta få tag på läkaren så fort som möjligt om jag vore du och berätta om din oro efter att du läste svaret. 

Anmäl
2020-01-16 20:30 #47 av: gickan87

#45 #46 Min läkare är ledig på fredagar. Hoppas hon kontaktar mig på måndag. Känns som att det är knölen som gör att jag har ont och inte diskbråcket :/

Anmäl
2020-01-17 07:11 #48 av: FataMorgana

Oj nej, så synd att hon inte är där på fredagar. Finns det ingen annan läkare som är på plats när hon är borta? Med dessa diagnoser så förstår jag verkligen att du måste ha väldigt ont. 

Anmäl
2020-01-17 10:19 #49 av: gickan87

#48 Finns andra läkare men dem är väl inte så insatta i mitt fall. Har lugnat ner mig nu. Intalar mig att jag är ju inte sjukare idag jämfört med innan jag läste journalen.

Det är ju det som är så konstigt, har inte så farligt ont längre. Säkert mycket pga medicinen jag tar mot nervsmärtan. Är mest trött och tung i bröstrygg och länd när jag går och står för länge.

Anmäl
2020-01-17 12:27 #50 av: FataMorgana

Ja  om du tror du klarar dig över helgen med medicinerna som du har och om det känns bäst med den egna läkaren som känner till ditt fall så får vi hoppas att hon ringer upp på måndagen i såfall. Finns det ingen möjlighet att ringa till din vc och be om att få bli uppringd av henne på måndagen? 

Anmäl
2020-01-17 13:17 #51 av: gickan87

#50 Ja, jag har bra stöd här hemma. Telefontiden är slut för idag. Men ringer på måndag och ner om att få bli uppringd då.
Får ha mobilen med mig på jobbet.

Tänker att även om jag får kontakt med någon läkare idag så lär jag väl ändå inte få hjälp på en gång idag?

Anmäl
2020-01-17 13:51 #52 av: Maria

#50 Nej idag lär det inte hända något.
Viktigast är att du nästa vecka får besked om vad det hela handlar om och vad man har för plan för att gå vidare.

/Maria

Anmäl
2020-01-17 13:54 #53 av: FataMorgana

Nej knappast får du hjälp på en gång idag. Tänkte mer på mediciner och kanske på ett par lugnande ord av läkaren. Fint att du har stöd hemma. 

Anmäl
2020-01-17 15:00 #54 av: gickan87

#52 #53 Tack för era råd. Uppdaterar när jag fått veta mer

Anmäl
2020-01-26 23:11 #55 av: gickan87

Imorgon är det dags att ta tag i saken. Efter mitt besök hos sjukgymnasten så är det dags att försöka få tag i min läkare.

Önska mig lycka till, lär bli sittande i telefonen hela dagen.
Hoppas bara dem tar mig på allvar, är väldigt nervös blir nog inte mycket sömn inatt.

Anmäl
2020-01-27 06:16 #56 av: Maria

Jag håller tummarna.

/Maria

Anmäl
2020-01-27 08:13 #57 av: FataMorgana

Håller tummarna jag med. 

Anmäl
2020-01-27 10:24 #58 av: gickan87

Tack för era tummhållningar!

Det gick fort, sjukgymnasten lämnade meddelande till läkaren att jag ville bli kontaktad.

1 timme senare ringer denne och berättar att jag har en förändring i ländryggen som dem måste kolla närmare på. Hn hade kontaktat ett annat sjukhus så hn ska klämma och känna på knölen imorgon också ska vi prata vidare då för hn kunde inte ta det per telefon

Sjukgymnasten var riktigt nöjd med mig idag. Det enda som är kvar i stort sett är den ihållande "tandvärken" jag har i ryggen. Dem sitter tyvärr i dygnet runt.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.