Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 581 ggr
Naathaliiiie
11/10/19, 11:37 PM

Någon som har essentiell tremor?

Är det någon här som har essentiell tremor? Jag har börjat tro att det måste vara det jag har och har haft ända sen jag var barn, nu är jag 22. Så länge jag kan minnas har jag alltså haft problem med mina väldigt darriga händer, när jag håller dem framför mig med raka armar tex så märks det tydligt. Men jag har även problem med att skriva och mycket annat finmotoriskt då det också gör sig känt och jag kan inte hålla i för fulla glas utan att spilla m.m. 

Någon här som sökt vård för detta isåfall och har det gett något? Har läst att man kan få betablockerare utskrivet. Dela gärna med er av era erfarenheter då jag inte känner någon annan som har problem med detta!


Annons:
vallhund
11/22/19, 4:07 PM
#1

b blockerare funkar för mig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Naathaliiiie
11/24/19, 5:15 PM
#2

#1 tack för svar. Då kanske jag får ta tag i att uppsöka en vårdcentral!


Cim92
11/27/19, 5:27 PM
#3

Betablockare har, som alla mediciner, massor av obehagliga biverkningar. Har du gjort någon djupdykning i varför du har essentiel tremor? Har du mätt dina värden? Är det något du kan ha brist på? Gå till grunden med problemet istället för att dämpa symptom! :)

Kostrådgivare och funktionsmedicinsk terapeut www.appetight.se

Sajtvärd för Funktionsmedicin

Bloggar om självhushåll på https://mednaturen.blogg.se och lägger upp bilder på instagram @Sandslattgard

Naathaliiiie
11/29/19, 6:45 AM
#4

#3 hur menar du att det hjälper? Om det nu är ET så finns ju inget botemedel och det finns inte heller någon känd bakomliggande orsak till att man drabbas av det. Men som sagt vet jag inte ens om det är vad jag har och därför ska jag söka vård :)


Cim92
11/29/19, 1:41 PM
#5

Det är så det ser ut i dagsläget kanske, men sånt kan alltid ändras. Se till exempel på diabetes typ 2, det var länge sett som en kronisk sjukdom, där man bara blev sämre och sämre och fick mer mediciner och till slut fick börja med insulininjektioner. Idag finns det hundratals om inte tusentals människor som ätit sig symptomfria. De bara slutade äta det som gjorde de sjuka.

Det finns inte alltid forsking på allt men viktigt då är att tänka på att forskning kostar. Läkemedelsföretag lägger glatt sina pengar på att forska på deras egna läkemedel, men det finns få aktörer som vill satsa stora summor på att forska kring saker som ändå inte går att tjäna några pengar på, som en ren kost och bra livsstil.

Brister på diverse vitaminer och mineraler kan ge en mängd olika symptom. T.ex d-vitaminbrist kan ge symptom i form av depression och ångest. Omega 3-obalans kan ge symptom i form av hudutslag och ögonproblem. Brist på Q10 kan ge symptom i form av oregelbundna hjärtslag. Osv i all oändlighet. Våra kroppar är fantastiska, de gör allt för att vi ska må bra, kunna leva vidare och reproducera, och så länge vi ger kroppen vad den behöver i form av näring, återhämtning och träning så ska vi inte uppleva massa besvär. Sen såklart kan det vara någon gen som stället till det eller så nånstans, men i de allra flesta fallen går det att nå hälsa genom att se över kost- och livsstil =)

Kostrådgivare och funktionsmedicinsk terapeut www.appetight.se

Sajtvärd för Funktionsmedicin

Bloggar om självhushåll på https://mednaturen.blogg.se och lägger upp bilder på instagram @Sandslattgard

Naathaliiiie
11/30/19, 12:12 AM
#6

#5 med tanke på att jag har haft problem med detta sen jag var typ 5 och det bara blivit värre så har jag svårt att tror att det beror på nån vitamin. Men tack för svar :)


Annons:
Cim92
12/1/19, 12:34 PM
#7

Avfärda inget utan bevis! Din mamma hade kanske en brist redan när hon var gravid och kanske var anledningen att hon helt enkelt inte åt tillräckligt mycket av de livsmedel/vitamin som sen har förts över på dig då du fått liknande vanor. Eller något liknande. Det är ju det vi stoppar i våra munnar som våra kroppar kan använda sig av för att producera nya celler och se till att allt funkar, så har man något besvär ska man alltid börja med att titta inåt och till de absoluta grunderna för det är antagligen där problemet sitter :)

Kostrådgivare och funktionsmedicinsk terapeut www.appetight.se

Sajtvärd för Funktionsmedicin

Bloggar om självhushåll på https://mednaturen.blogg.se och lägger upp bilder på instagram @Sandslattgard

Upp till toppen
Annons: