Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 667 ggr
Lona
2019-10-31 22:58

Förstoppning

Jag har inte bajsat ordentligt på en dryg vecka, det har kommit liiite avföring men är i princip stopp. Jag är bortrest (men är i Sverige) och dricker och äter snarare mer än vanligt. Har tagit Dulcolax i tre dagar vilket resulterat i rejält magknip och lite slem. Tog ett microlax idag utan resultat. Vad gör jag nu? Det känns förstås obehagligt och spänt men gör egentligen inte särskilt ont. Dock verkar det inte som att det händer något alls i tarmarna. Jag mår inte illa, har inte svårt att äta och inga kräkningar. Hur länge är det ok att gå med en förstoppning innan man kontaktar vården?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
vallhund
2019-10-31 23:18
#1

Provat Klyx?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[TheSquirrel]
2019-10-31 23:49
#2

Jag hade ringt 1177 och frågat om råd hellre än att prova det ena efter det andra för att se om det hjälper.

OlgaMaria
2019-11-01 11:06
#3

Försök dricka mycket vätska och gärna kaffe och någon juice på morgonen en god stund innan du äter något. Det brukar hjälpa. Minst 5 dl vätska, gärna mer.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Draken
2019-11-01 11:29
#4

har det gått en vecka, så tycker jag du skall ringa och rådfråga 1177. Drick mycket vätska, och sitt inte stilla, utan rör på dig.

Släpper det inte, så måste du nog be att få klyx.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

vallhund
2019-11-06 13:12
#5

Klyx är väl receptfritt?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Lona
2019-11-06 15:04
#6

Tack för era svar!
1177 är ena riktiga nissar ibland. "Ät mycket fibrer och rör på dig". Ehh, ja, men nu är det liksom akut… 

I vilket fall det har löst (haha) sig. Det räckte med att komma hem och hota magen med ett klyx så tyckte den att det var dags att komma igång. Hoppas nu bara att den inte stoppar upp igen innan allt är ute ordentligt.
På apotekets inrådan tar jag Movicol i några dagar för att underlätta tarmpassagen.

#5, Ja, Klyx är receptfritt men säljs bakom disk, det finns inte framme på hyllorna.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
NiklasTyreso
2019-11-11 22:59
#7

Katrin plommon har avgörande effekt. Morötter (färska) innehåller fibrer som håller vätska så avföringen blir mjukare och får lätt att passera, men man behöver äta en morot per dag.

Lona
2019-11-12 08:18
#8

Ja, den har inte riktigt rättat till sig än även om det inte är totalstopp längre. Kan nog delvis bero på stress i och för sig - i kombination med att jag inte har en vettig toa även om jag är hemma igen… 🙄


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

vallhund
2019-11-14 17:25
#9

Sök medicinsk hjälp , själv hamnade jg på akuten med fekalom som det visade sig inte behövde öpereras, men att bli plockad var ingen dans på rosor.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Lona
2019-11-14 21:45
#10

Ja, jag får nog göra det även om den är bättre. Dock lär jag inte bli plockad, det sitter inte så långt ner.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: