Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 499 ggr
Alice san
2019-10-31 08:38

Skar mig...

Okej så nu när jag skar frukt så hade jag mitt finger under frukten (av någon anledning) och när jag skar äpple så tryckte jag med kniven igenom äpplet och under var mitt finger. Det gjorde mest ont för att min fingertopp krossades snabbt av en kniv men jag fick även ett skärsår som inte var så djupt som tur är. Jag gjorde rent såret och satte på ett plåster mitt finger gjorde då väldigt ont inte nu dock. Det jag bekymrar mig över är att fingret pulserar något så väldigt, jag har lagt tryck över det och hållit det högt. Men pulserandet fortsätter och såret var inte ens djupt det kom bara cirka en droppe blod från såret. Kniven var ren så jag vet helt ärligt inte är det något jag ska strunta i eller handlar det om att jag råkat skada något i fingret ?

Annons:
Maria
2019-10-31 08:43
#1

Du behöver inte lägga tryck eller hålla handen högt över ett sår såvida det inte blöder massor eller om det inte slutar blöda. Då kan det pulsera av trycket så att säga. Håll såret rent och skydda med plåster. Det räcker gott.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Vixxen
2019-10-31 21:29
#2

Se till att tvätta såret ordentligt med någon sårtvätt innan du lägger om det (sätter på plåster).

Upp till toppen
Annons: