Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 529 ggr
Rosen82
2019-10-13 19:52

Koffein

Dricker inte kaffe och jag vet att många gör det som ett sätt att komma igång på morgonen har ADD/as och har en väldig trötthet på morgonen. Kan koffein tabletter har samma effekt som en kopp kaffe på mig? Att jag piggnar till?

Annons:
Maria
2019-10-13 20:17
#1

Det finns koffein i te också och ganska mycket i mate. Kanske bättre att testa innan koffeintabletter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Liz85
2019-10-14 00:11
#2

Jag tillhör en (möjligen) ovanlig typ som inte känner av nån skillnad om jag dricker kaffe. Kan ta en kopp kaffe på kvällen och ändå somna bra vid läggdags någon timme senare. Detsamna med te, juice eller vad som helst. Kanske att du också tillhör den kategorin som inte påverkas? Har dock provat en sorts kaffepastill tidigare och tyckte mycket bättre om den blöta, icke ihoppressade varianten. Dels pga att det drickbara är mycket godare och dels för att det känns som att du "gör" något när du tar den där koppen. Att tugga i sig pastillen känns onaturligt, som om människan är så stressad att den inte hinner dricka den där koppen så istället tar man en koffeintablett on-the-go…. Sen ska jag inte säga rakt av att det är fel med koffeintabletter. Det passar bara inte just mig. :)

Lona
2019-10-14 01:45
#3

TS, äter du någon medicin som är relaterad till din ADD/as? Att kombinera koffein med andra centralstimulerande läkemedel ska man tänka sig för (fråga din läkare), likaså om du tar andra läkemedel. Jag äter koffein regelbundet vilket funkar både mot min morgontrötthet och faktiskt även mot min ångest. 50 mg motsvarar vad som är i en vanlig Bamyl/koffein. Jag tycker dock att du ska fråga din läkare först, i synnerhet om du tar annan medicin.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Honestyisdead
2019-10-14 09:32
#4

Jag blir trött av kaffe.

Upp till toppen
Annons: