Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 909 ggr
Sandrus
10/7/19, 8:57 AM

Vridna långfingrar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har sedan några år tillbaka ibland haft värk i mina långfingrar, när dom är i en värkperiod har de även vridit sig ute i fingertoppen alltså den sista leden ut mot ringfingret…. Dom är inte lika mycket vridna utan det vänstra är värre och den här perioden gör det även ont i knogen på höger hand och en fingerled till i vänstern samt en tåled i högerfoten… Någon som vet vad det kan bero på? Försökte få med på bild men det är inte jättelätt.

Annons:
Sandrus
10/7/19, 8:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En till

Maria
10/7/19, 9:29 AM
#2

Du borde kontakta vården för din värk såklart.

Tittar jag på mina fingrar så är också toppen på långfingret aningen vriden på  båda händerna och jag har inte ont i mina händer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
10/7/19, 9:42 AM
#3

Jag har samma sak. Är du lite till åren så kan det vara artros, reumatism. Jag tycker också du skall gå och kolla. Kanske man kan förebygga så att det inte blir värre.

Jag äter en del kosttillskott, men har ingen aning om det är det som hjälper - det har i alla fall inte blivit värre, förutom i mina tummar.

Sandrus
10/7/19, 10:47 AM
#4

Jag ringde vc idag ska få tid framöver, hoppas värken inte blir allt värre innan dess :/ Jag är 29 år vet inte alls när artros kan börja?

Sindri
10/7/19, 11:25 AM
#5

Oj, det låter ungt för artros. Reumatism?

Upp till toppen
Annons: