Läkemedel, vitaminer & mineraler

Ritalin

2019-09-24 15:59 #0 av: siizzlinboogie

Är det normalt att få klåda och röda små utslag av Ritalin? Har ätit 10mg i ca 2 månader, och har märkt av klåda o utslag nu. Bör ja söka vård?

Anmäl
2019-09-24 16:24 #1 av: Huygens

Jag skulle kolla med vården att jag inte var allergisk. Skulle även kolla https://bokstavsfolk.ifokus.se/


Anmäl
2019-09-24 17:06 #2 av: RobinEH

Det är relativt vanligt att få klåda av Ritalin. Mellan 1 av 10 och 1 av 100 som tar Ritalin får någon typ av utslag eller klåda. Eftersom utslag och klåda kan vara tecken på allergi så är det fördelaktigt att prata med den mottagning som har ansvar för din behandling. Skulle du få svullnad eller andningsbesvär så är det absolut dags för kontakt med vården. Hur vet du att det beror på medicinen?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.