Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 446 ggr
IceTee
2019-09-18 11:56

Sinupret forte eller nässpray?

Som många andra just nu har jag dragit på mig en ordentligt förkylning. Misstänker dessutom att det lett till en bihåleinflammation då nästäppan och rinnsnuvan bara gäller på ena sidan som dessutom gör förbannat ont vid kindbenet ner till överkäken på den sidan (tagit värktabletter och nu har den värsta smärtan äntligen klingat av).
Tänkte skicka fästmannen inom apoteket efter jobbet idag,  men eftersom det här är första gången jag har bihåleinflammation (om jag nu har det) har jag ingen aning om vilka mediciner det finns. På apotekens hemsida verkar det finnas diverse nässprayer, samt sinupret forte som är tabletter. När jag läser på om det sistnämnda står det bara att det ska lindra symptomen. Vad innebär det? Är det bara nästäppan, som med nässpray, eller gör det något mer? Lindrar det smärtan? Läker ut det fortare? Och hur fort verkar det? Nässpray lyckas jag alltid få i svalget och det smakar ju … sådär. Men det verkar också på någon minut.

Jag vet att man egentligen ska prata med läkare ang. mediciner, men att boka tid på vårdcentralen för en misstänkt bihåleinflammation jag haft någon dag känns lite väl överdrivet

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Maria
2019-09-18 11:58
#1

Apotekspersonalen brukar vara oerhörd kunniga så jag hade frågat där i första hand.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: