Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 1639 ggr
Misaem3
8/30/19, 9:03 PM

Fel på knogen?

Hej För några veckor sedan fick jag en spark på handen (kör kontaktsport) och min knoge där pekfingret sitter tog skada. Den var väldigt svullen och lite blå (nästan inte synligt) den första veckan. Kunde ändå böja in fingret mot handen fast med lite smärta men nu kan jag inte det längre. Kan det vara en spricka eller är den kanske bruten? Borde den inte blivit jätte blå om den var det? Tejpar ihop fingrarna och det hjälper lite så att fingrarna inte ”hamnar fel”. Känns dumt att gå till läkaren med ett finger typ och jag vet att många kommer skriva att jag ska göra det. Undrar mest bara vad det kan vara eftersom man inte ser nått utåt kanske bara lite svullenhet. men den gör jävligt ont och den är ”stel” // Nyfiken kampsportare

Annons:
[TheSquirrel]
8/30/19, 9:22 PM
#1

Tycker absolut inte att det är fel att kontakta vården för att kolla upp det. Vet inte om de egentligen gör någonting om det är en spricka. Men du kan få reda på om du behöver vila handen en längre tid eller om du behöver någon viss träning för rehabilitering.

Huygens
8/30/19, 10:18 PM
#2

Jag skulle be att få handen röntgad.

Maria
8/31/19, 7:18 AM
#3

Jag skulle nog också kolla upp det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: