Annons:
Etiketthud
Läst 2259 ggr
Lovai01
8/26/19, 1:53 AM

Bett?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har massa loppbett på benen eftersom min killes katt har kattloppor och de valde att attackera mig. Men detta här förstår jag mig inte på? Det ser inte ut som ett bett och det är svullet och rött (ser värre ut i verkligheten, kunde inte få till en bra bild. Någon som haft detta innan? Det kliar så grovt så jag inte kan sova.

Annons:
Maria
8/26/19, 7:12 AM
#1

Det bästa är väl att börja med katten. Behandla katten och sanera hemma.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Namiko
8/26/19, 2:26 PM
#2

När jag får hemska insektsbett använder jag smärtstillande salva på dom innan jag lägger mig. Det stoppar kliandet helt i drygt 12 timmar.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Åsa S
8/27/19, 8:26 AM
#3

Sådär brukar det se ut när jag får bromsbett jag verkar vara överkänslig mot såna jag brukar ta en av min mans receptfria allergitabletter det tycker jag hjälper

Cim92
9/30/19, 5:41 PM
#4

Har du en aloe vera planta hemma? Bryt sönder ett blad och smörj på, ytterst effektivt mot klåda! Eller köp en aloe vera gel av bra kvalitet, kolla ingredienserna, aloe veran (gärna aloe vera barbadensis) ska vara någonstans i början så det är mycket av det och inte bara tillsatt för att få skriva att det finns aloe vera i produkten (vilket tyvärr är vanligt). Lycka till!

Kostrådgivare och funktionsmedicinsk terapeut www.appetight.se

Sajtvärd för Funktionsmedicin

Bloggar om självhushåll på https://mednaturen.blogg.se och lägger upp bilder på instagram @Sandslattgard

Tant Grön
10/2/19, 1:33 PM
#5

#2 Vad heter den salvan? Får massor av bett från älgfluga när jag plockar svamp.

Namiko
10/2/19, 2:22 PM
#6

#5 Jag använder Voltaren, men andra sorter borde fungera lika bra.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
Tant Grön
10/3/19, 12:18 AM
#7

#6 Tack, skall testa det. 👍

Upp till toppen
Annons: