Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 591 ggr
Nea00
8/17/19, 9:22 AM

Ont i ryggen- hjälp!

Hej! Efter att jag kommit hem från min kusiner för två dagar sedan så har jag märkt att jag har ganska ont i ryggen om jag vrider och vänder på mig. I sängen så måste jag ligga på ryggen med magen uppåt för att det inte ska göra ont, men jag kan inte sova så! Jag måste försiktigt gå upp ur sängen, även försiktigt ner i sängen. Smärtan är i högra delen av ryggen, inte långt ner eller långt upp utan mittimellan typ. Jag har burit en av mina kusiner på höften i några minuter när jag var där, kan ryggen ha reagerat på det? Är det därför som jag får ont? Hur kan jag lindra smärtan? Snart börjar skolan och vill inte ha ont i ryggen då såklart. Uppskattar verkligen svar! //13 årig tjej

Annons:
millan21
8/17/19, 9:34 AM
#1

Ligg på mage (på golvet helst) och pressa upp överkroppen med armarna. Håll kvar i 1-2 sekunder och återgå till magliggande. Upprepa 10 gånger, gärna en gång i timmen första dygnet vid ett akut ryggskott och därefter 10 stycken varannan timme.

Maria
8/17/19, 11:23 AM
#2

Det är inte ovanligt att sträcka en muskel när man gör oväntade rörelser.

Avvakta och träna så gott det går. Skulle det inte gå över så får du söka vård.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sabah
8/17/19, 11:36 AM
#3

Har du något liniment att smörja på? Det hjälper bra om det är en sträckning, lindrar smärtan och snabbar på läkningen!


💖🧡💛💚💙💜

[TheSquirrel]
8/17/19, 12:50 PM
#4

Kan vara så enkelt som träningsvärk. Ta det lugnt de närmsta dagarna så borde det gå över.

Nea00
8/17/19, 2:21 PM
#5

Tack för alla svar! #4, det är inte träningsvärk. Det är jag helt säker på. Denna smärta är inte samma smärta som man får vid träningsvärk. Avvaktar och gör lite träning som du skrev, #1. :)

Nea00
8/17/19, 2:23 PM
#6

Kan tillägga att det känns som nackspärr fast i ryggen. Ibland när jag kollar åt ena hållet med nacken så gör det jätteont, antagligen nackspärr eller vad det kallas. Så är det med ryggen nu. Vad kallas det då?

Annons:
Sabah
8/17/19, 3:04 PM
#7

Motsvarigheten i ryggen kallas ryggskott, kan komma av många olika orsaker. Du kan smörja med liniment. Hoppas det blir snabbt bättre!


💖🧡💛💚💙💜

Upp till toppen
Annons: