Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 481 ggr
vanellie
8/8/19, 10:04 PM

Ont i halsen/lungorna

Jag har ont i halsen och lungorna, men mest i halsen, det känns som jag har sprungit ett maratonlopp trots att jag inte ansträngt mig, eller som jag rökt 7 paket cigg under en kväll. Jag har varit rökare men slutade för några månader sen, så jag tror inte det kan bero på det? Jag är heller inte förkyld, och har heller inte varit på väldigt länge. Jag har inte astma, men jag använder Buventol då jag får svårt att andas om nätterna då jag är lite överviktig. Men det har jag gjort länge och jag har inte aldrig känt såhär förrän nu. 
Någon som kan ha en aning om vad det kan röra sig om? Bör jag oroa mig? 
Har ingen hosta, och det piper/väser inte när jag andas, allt känns "normalt" förutom att jag har ont.

Annons:
Fredrik1
8/8/19, 10:19 PM
#1

Dina symtom kan ha många olika orsaker och vilken ålder du har spelar också en roll, då exempelvis vissa symtom brukar komma först i medelåldern. Men generellt kan jag säga: Om du har ont i halsen och känner dig anfådd utan att du är förskyld, bör du söka Vårdcentralen så de kan ta blodprover, Ekg och lyssna på lungorna. Detta är speciellt viktigt om symtomen hållit i sig länge eller förvärrats. Men att säkert säga vad orsaken är, det går inte utan att du undersöks. Så jag rekommenderar dig att ringa 1177 eller söka en läkare för dina symtom så du kan bli undersökt. Hoppas du snart mår bättre.

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Upp till toppen
Annons: