Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1644 ggr
siizzlinboogie
2019-08-05 20:58

Det kliar av Lactal.

Hej! Har precis genomgått en kur med Lactal Balans, och har fått sån klåda och sveda efter.. Gyn säger att det inte är svamp iaf. Tvättar mig med RFSU daily wash varje dag, ska jag sluta med de tills de slutat klia? Vad kan de bero på..?

Annons:
Ary
2019-08-06 15:36
#1

Jag duschar som regel med bara vatten och vid själva slidöppningen och slidan varken vatten eller intimtvål då kroppens egna balans vad gäller bakterier och ph störs. Så du skulle kunna prova med bara vatten och bara "utanpå" delar.

[Devya]
2019-08-06 19:56
#2

#1 Jag gör exakt samma och har aldrig någonsin haft några problem där nere. Efter en antibiotika kur har jag dock kunnat känna av att det börjat klia och då har jag smörjt in mig med kokosolja ett par gånger om dagen och efter ett par dagar har det gått över.

Vaginan är självrengörande så vi ska inte behöva tvätta där innuti på något vis.  Flytningarna är vaginans naturliga sätt att rengöra sig.

Där utanpå så ska du skölja med endast vatten om du inte vill få några problem.

siizzlinboogie
2019-08-06 22:46
#3

Så endast vatten och ingen intimtvål? :)

[Devya]
2019-08-07 05:27
#4

#3 Jepp. Intimtvål är bara något som är uppfunnet för att tjäna pengar. Det behövs absolut inte och kan faktiskt göra så mycket mer skada än nytta.

Tvätta bara rent utanför med vatten. Det är mer än tillräckligt. Det är något som alla gynekologer jag har träffat har rekommenderat.

siizzlinboogie
2019-08-09 16:30
#5

Intimtvålen kasta jag. Resultat av Lactal Balans, svamp😂

Upp till toppen
Annons: