Annons:
Etikettstress-och-utbrändhet
Läst 459 ggr
Rosen82
7/19/19, 8:23 PM

Glömska

36 år gammal och jobbar inom restaurang och märker av att jag kan glömma saker jag pratade med någon om för 5 minuter sedan eller saker som jag tänker att jag ska göra glöms lätt bort. Jag tror själv att det kan vara stress men efter i morgon har jag 4 veckor semester så jag hoppas det blir bättre. Finns det något sätt man kan träna minnet på?

Annons:
[TheSquirrel]
7/19/19, 8:42 PM
#1

Det låter absolut som att det kan vara stress som spökar. Har förstått att det kan bli ganska jäktigt inom restaurangyrket. Semester och vila är bästa hjälpmedlet just nu. Sen är det kanske bra att prata med chefen om att du tycker att det är stressigt och hur det påverkar dig. Kanske det behövs mer personal för att fördela arbetsuppgifterna på. Ta tag i detta innan du blir utbränd och sjukskriven.

JRSN
7/19/19, 9:53 PM
#2

#0 Håller med 'TheSquirrel'. Att börja glömma saker kan vara ett tecken på begynnande utbrändhet. Dra ner på takten innan det är för sent. Har man väl gått över en viss gräns och blivit utbränd är det väldigt tufft att komma tillbaka. 🤔

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Maria
7/20/19, 7:02 AM
#3

#0 Den typen av glömska är som andra skrivit här oftast utlöst av stress. Då är det stressen man i första hans får ta hand om så brukar glömskan sakta men säkert komma tillbaka.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: