Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 602 ggr
siizzlinboogie
7/11/19, 9:13 AM

Vilket ska jag använda!

Tjo! Vet inte om det är rätt grupp att ställa denna fråga i men.. Jag har fått UVI och ska ha mens om ett par dagar, och funderar på vilket som är bäst att använda, binda eller tampong?

Annons:
Maria
7/11/19, 9:41 AM
#1

Binda alla gånger.

Har du någon behandling för din UVI?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

siizzlinboogie
7/11/19, 1:15 PM
#2

#1 okej :) det är en lindrig uvi denna gång, och tranbärsjuice hjälper för en gångs skull!

NiklasTyreso
7/12/19, 11:01 AM
#3

Jo, hormonerna ökar i puberteten, men fundera en stund över vad hormonerna gör med huden. Hormonerna får huden att producera mer fett och talg. Fett och talg sätter igen hudens porer. När hudens porer blir igensatta kan huden inte andas och då får man små blemmor. När porerna är igentäppta kan bakterier bli instängda i porerna så att huden får inflammerade finnar. Hormonerna ska man låta ha sin gång i puberteten, men fettet på huden gör man bäst i att tvätta bort för att slippa finnar. Tvättar man bort fettet från huden är den torr någon timme eller två men sedan har huden producerat så mycket fett igen så man kan behöva tvätta ansiktet igen. Fler än två gånger per dag kan man behöva tvätta bort hudfettet under puberteten, för att slippa finnar.

NiklasTyreso
7/12/19, 11:03 AM
#4

Oj postade i fel tråd. Hur gick det till?!

siizzlinboogie
7/14/19, 9:24 PM
#5

Nu är den äntligen borta efter mycket tranbärsjuice! ^^ Har ännu en fråga, eftersom uvi är borta, kan jag använda tampong igen?

Upp till toppen
Annons: