Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 910 ggr
Tyst
6/27/19, 9:25 AM

Ont när jag andas (men bara när jag sover)

Nu har jag vaknat varenda natt i 4 dagar med samma konstiga andningsbesvär. Undrar om det är värt att åka till vc med eller hur jag ska tänka.

Det händer alltid när jag sover. Jag vaknar av att det gör fruktansvärt ont när jag andas. Jag får ligga och kippa efter andan och dra små korta försiktiga andetag, och hela bröstkorgen känns låst. 
Det som hjälper är att mitt i kippandet efter andan och smärtan lirka bort kudden och lägga sig raklång på rygg. Då släpper det och jag kan andas normalt efter kanske 10 sekunder. Är jag för snabb med att rulla på sidan/ lägga huvudet på kudden igen återkommer smärtan direkt. 

Annars under  dagen känns allt normalt och andningen är inget problem alls.

Funderar på om det kan vara nerver som kommer i kläm vid revbenen eller vad? Verkar konstigt då att det händer varje natt? Någon som varit med om det tidigare eller har någon teori?

Annons:
Niklas
6/27/19, 11:11 AM
#1

Besök vårdcentralen, tycker jag. Oavsett vad det beror på ska du inte behöva ha det så.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sabah
6/27/19, 2:25 PM
#2

Det kan bero på låsningar i bröstryggen, det kan påverka både hjärta och lungor. Gå till någon kroppsterapeut, de är duktiga på sådant. Har blivit hjälpt många gånger med liknade problem.


💖🧡💛💚💙💜

Maria
6/27/19, 2:33 PM
#3

#2 Det kan säkert vara så som du skriver men jag skulle nog ändå ta vårdcentralen först så att man kan utesluta besvär från hjärta och lungor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tyst
6/28/19, 3:52 PM
#4

Har nu fixat tid på VC, det håller i sig och verkar inte ha planer på att sluta. 

Har även pratat med en kiropraktor jag varit hos förut och hon sa att det kan vara som #2 sade, men hon ville gärna att jag skulle kolla upp på VC innan jag kom till henne.

Upp till toppen
Annons: