Annons:
Etiketthuskurer-egenvård
Läst 1395 ggr
Fransu
2019-06-26 09:05

Vad göra med blåsa?

Jag har fått en stor blåsa på sidan av stortån. Antagligen efter att jag gått i ballerina-skor. Den ömmar ordentligt. Jag tror den är vätskefylld. Kan jag göra något för att skynda på läkeprocessen? Ska jag sticka hål på den, eller bara låta den vara?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Herveaux
2019-06-26 09:10
#1

Jag säger inte att det är rätt att göra så, men för mig känns det alltid bättre att sticka hål på blåsan och sen sätta på ett plåster. 

Edit: Om du inte vill sticka hål på den kan det vara skönt att fästa en filtring runt blåsan för att minska trycket på just den punkten medans blåsan lägger sig.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

tlover
2019-06-26 09:38
#2

Lägg ett omslag av groblad när du sover, det drar ut vätskan ur blåsan utan risk för infektion

l'm back

OlgaMaria
2019-07-04 13:00
#3

Sticka hål och tvätta rent går bra :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2019-07-04 13:00
#4

Fast nu är nog blåsan borta, hehe.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fransu
2019-07-05 16:34
#5

Tack snälla för era svar! Och förlåt för att jag inte svarat något. Har lite snurrig period i mitt liv just nu. 🤦‍♂️🏆

Jag glömde av min blåsan. Nu är det en mörk fläck kvar där bara, så den har läkt ut av sig självt.

Jag tänkte plocka groblad, men det blev inte av. Och jag kände mig för feg att sticka hål på den. Men problemet löste sig av sig själv.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
2019-07-06 09:41
#6

Så skönt att det gick bra.

Jag är en sådan där person som inte kan låta bli att "pilla" så jag har alltid tagit hål på blåsor och satt på plåster. Det har funkat för mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fransu
2019-07-06 10:19
#7

#5 Men hjälp! Vad är det för symboler som kommit med i mitt inlägg. Jag har inte klickat dit dom själv. Jag låter dom vara kvar så ni  ser.  En pokal!😃

Jag har i och för sig haft lite problem med just iFokus sidan. Den hakar upp sig och krånglar när jag skriver inlägg och så. Datorn har haft lite egna idéer.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
2019-07-06 10:22
#8

😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: