Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 439 ggr
Elmaa
2019-06-24 12:02

Tänder

Vet inte vart jag ska skriva Dethär inlägget men jag hittade ”hälsa” så jag kör här. Mina övre ”vampyrtänder” drogs just ut för att dom var mjölktänder. Det har gått 5-6 månader nu och ingenting har börjat växa, det är helt lent och det ilar jätte mycket! Jag har jätte svårt att komma ihåg vilka tänder jag tappat eller ej, så kan det vara så att dom dragit ut ett par tänder som inte skulle dragits ut?

Annons:
Namiko
2019-06-24 12:24
#1

Jag gick med gluggar där i ett år utan att mina vuxentänder började växa, tappade dock tänderna på egen hand, fick till slut gå till tandläkaren och snitta tandköttet för att tänderna skulle komma fram. Tandköttet hade blivit för tåligt för att mina tänder skulle kunna ta sig igenom. Är du orolig kan du alltid höra med tandläkaren. Det är lätt kollat med röntgen om vuxentänderna sitter där eller inte.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Lona
2019-06-24 12:26
#2

Att de skulle ha dragit ett par permanenta tänder är osannolikt, det är stor skillnad mot mjölktänderna. Hur gammal är du? En del (som jag själv 😏) är väldigt sena med tänderna. Visserligen finns det personer som saknar vissa tandanlag/tänder, men det är sällsynt när det inte gäller visdomständerna. Jag antar att de har röntgat dig någon gång? Då har de säkerligen kollat så att tänderna finns där även om de inte har kommit fram än. Tänderna kommer säkert, även om det kan ta tid. Fråga din tandläkare annars, om du inte ska dit ändå så kanske du kan ringa mottagningen?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Elmaa
2019-06-24 17:27
#3

#1 #2 jag får vänta då och se. Jag är 13 år men det är bara det att dom inte växt på länge nu. Jag har blivit röntgad men tänkte inte så mycket på det,men jag ser om vi kan kolla upp det om dom inte börjar växa om några månader (: tack för hjälpen!

Upp till toppen
Annons: