Annons:
Etikettpsykisk-hälsa-ohälsa
Läst 1118 ggr
Randomel93
6/2/19, 11:19 AM

Psykisk ohälsa?

Jag vädjar om hjälp då jag inte vet vad jag ska göra eller vart jag ska vända mig, det handlar om min pojkvän sedan snart 5 år tillbaka. Han är den mest egna personen jag någonsin träffat, han gör precis vad han vill och absolut inget annat, svårt ibland men ofta en inställning jag avundar. Med det sagt så är det aldrig dumma grejer han gör. Ofta är han världens goaste och mest omstänksamma, mysigaste och roligaste person jag vet men ibland, som nu, så känner jag honom knappt. Han går in i perioder då han inte tänker prata med mig och ibland ingen annan heller, han kan bli väldigt arg (han har aldrig och skulle aldrig skada mig, men såra mig kan han) och jag märker att han mår väldigt dåligt och ibland efter såna perioder så kan han bli väldigt ångerfull.. Han är öppen för att söka hjälp men han tar aldrig steget och jag är rädd att om jag börjar tjata så blir det värre. Just nu är han i en sån period, och det är den värsta på fem år, han låtsas typ som att jag inte finns och vid middag igår så dukade han åt mig i vardagsrummet och sig i köket, sen åkte vi till kompisar och hade trevligt och när vi kom hem så pratade han åtminstone med mig men då vi inte bor ihop så frågade jag för säkerhets skull om han ville sova själv inatt. Det ville han inte men han har ändå inte rört vid mig på hela natten och han är annars väldigt kramig. Jag frågade om vi behöver prata eller om han "bara" är i en period och han svarade att han är i en period. Jag vet inte om jag gjorde rätt imorse när jag åkte hem men jag ser inte hur jag ska hjälpa honom, vill han vara ifred, hjälper det? Känner han fortfarande kärlek till mig när han mår såhär eller får jag honom att hata mig när jag erbjuder hjälp? Finns det någon som känner igen sig? Jag vill bara få honom att må bra men jag vet inte hur..

Annons:
_Fisken
6/2/19, 11:45 AM
#1

Utan att vara på nåt sätt expert på psykisk ohälsa (men har nära som har det) så verkar det som det måste blåsa över. Känslorna för dig är säkert samma men han verkar må piss just nu. Backa lite. Så kanske jag skulle ha gjort i din situation.

Upp till toppen
Annons: