Annons:
Etiketthud
Läst 1275 ggr
Rosen82
5/31/19, 10:31 PM

Salva

Hirouidsalva?? Kanske jag stavar fel men när jag googlar på åderbråck kommer denna salva upp. Har åderbråck och använder stödstrumpa men undrar hur denna salva hjälper? Och gör den verkligen det??

Annons:
Maria
6/1/19, 6:15 AM
#1

Jag tror det beror alldeles på vad det är för åderbråck du har, Är de ytliga så kanske salvan hjälper men är de djupare så hjälper oftast bara operation.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Draken
6/1/19, 8:35 AM
#2

#0 Vi använder salvan på min avdelning, men då endast på Tromboflebit ( inflammationer i ytliga vener, bl.a pga PVK)

Så jag skulle tro att den kan hjälpa, även på ytliga åderbrock. Sitter åderbrocken djupt, precis som också Maria skrev, så hjälper den nog inte så mycket, men det skadar inte att prova.

https://lakemedelsboken.se/kapitel/blod/Ven-s-tromboembolism.html

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hennah
6/1/19, 11:56 AM
#3

Hej! Hirudoidsslva är tänkt att hjälpa till att lösa upp blåmärken, ytliga blodproppar och ytliga inflammationer i samband med tex ytliga åderbråck. De påverkar alltså inte åderbråcket i sig men kanske kan lindra besvären av åderbråcket. Åderbråck beror oftast på att klaffarna i venerna inte fungerar och det kan inte salvan åtgärda. Men om det kan lindra obehaget kan det ju vara värt att prova. Dessutom luktar den rätt gott tycker jag. 😊

Sindri
6/2/19, 9:49 PM
#4

Jag har en del ytliga åderbråck och ådernät. Jag har testat allt. Hirudoidsalva, laser, sprutor. Inget har hjälpt tyvärr.

Upp till toppen
Annons: