Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1004 ggr
Rosen82
2019-05-11 17:54

Hungrig jämt

Om jag äter vid 8 på morgonen så är jag hungrig vid 10 igen kanske inte hungrig men sugen. Måste äta mat som håller mig mätt längre och undrar vad jag ska göra. Läst om man inte dricker tillräckligt så kan man känna hunger känslor så hjälp mig att hålla mig mätt längre och inte bli sugen på skräpmat hela tiden

Annons:
MonicaLagerquist
2019-05-11 17:57
#1

Vad äter du till frukost.

Stolt ägare till fem La permer

Sindri
2019-05-11 18:29
#2

Du har ju fått många svar i din andra tråd, den om gröt. Om du inte har mask så är det sannolikt så att du äter sånt som triggar din insulinproduktion och då blir du "hungrig" när blodsockret faller. Du får helt enkelt eliminera kolhydraterna som omvandlas till socker och ökar din insulinproduktion.
Jag blev alltid hungrig efter ett par timmar när jag åt gröt till frukost. Det funkar för vissa människor, men inte för alla.

Rosen82
2019-05-11 20:27
#3

Frukosten idag var 2,5 dl yoghurt med banan 1 kokt ägg en fralla och ett knäckebröd med skinka. Vid klockan 1 en frukt och vid 5 McDonalds med brorsöner och tyvärr blev det en big Mac och co med milkshake

Sindri
2019-05-11 20:42
#4

Vilken youghurt? Skall du äta yoghurt skall det var turkisk, grekisk eller Arlas meze med 10% fett. Skippa bananen, ät nötter, pumpakärnor, kokos i yoghurten. Ät två ägg, skippa mackorna. Ta en rejäl ostskiva och lite färsk paprika till. 

Som sagt, du har fått en massa råd i din andra tråd. Har du inte testat det? Brödet  innehåller alldeles för mycket kolhydrater för dig, vare sig det är mjukt eller hårt, mörkt eller ljust. Det är det som triggar ditt insulin och det gör att du känner dig hungrig när blodsockret faller.

Läs på lite om kolhydrater, insulin och blodsocker. Det finns massor att lära på nätet.

[Shettisar]
2019-05-14 08:46
#5

Försök undvika snabba kolhydrater. Fralla är bara mjöl,vatten och luft så det är inte alls mättande i längden.

Upp till toppen
Annons: