Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 680 ggr
Sparven88
4/23/19, 7:55 AM

Bihåleinflammation

Jag har varit förkyld nu i 1.5 vecka, och det vägrar ge med sig. De sista dagarna har jag börjat få ont högre upp i näsan, antar att det är bihålorna. Har även ont i ansiktet och i ena örat. Känner mig liksom tung i huvudet. Får man någon behandling mot en ev. bihåleinflammation, eller det är bara till att vänta ut det? Har ni tips på hur jag kan bli av med allt i näsan?

Annons:
Maria
4/23/19, 8:14 AM
#1

Skölj näsan med koksalt flera gånger om dagen. Ger det inte med sig så får du besöka din vårdcentral.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lussan20
4/23/19, 8:50 AM
#2

Det kan också vara pollen, vanligt denna årstid. Men skölj näsan, köp näsdroppar som avses för bihålorna. Jag använder Näsoferm som rekommenderas. Om det inte ger sig de närmaste dygnen med droppar så prata med vården. Men man får oftast samma råd där.Jag smörjer näsan lite också för det fastnar pollen i fettet som man kan snyta ut. Blodig tjock snuva ska vården ta. Mvh/WL🌺

Sparven88
4/23/19, 3:14 PM
#3

Tack för svar! Jag fick faktiskt en tid till VC. Tydligen har jag öroninflammation.. Så nu knaprar jag penicillin. Fy farao vad ont det gör ändå i örat :/

Lussan20
4/23/19, 3:31 PM
#4

Krya på dig! Mvh/WL🌺

Upp till toppen
Annons: