Annons:
Etikettvåra-husdjur
Läst 1369 ggr
kaninälskarn
2019-04-21 18:17

Ärr efter rivmärken

Hej. Jag får ärr efter att mina kaniner har rivit mig. Även fast de läkt och rivmärken är milt så blir de en mörkare nyans. Har några som är ca 8 månader gamla och är fortfarande kvar. De flesta är på händerna så de syns. Jag är rädd att min hud kanske inte läker som den ska eftersom de blir mörkare efter rivmärket, även om de inte är så djupt? De blir de mer eller mindre varje gång jag blir riven. Jag har ett annat rivmärke från min kompis kanin som jag fick för ca 1-2 år sedan och de ärret syns fortfarande, men inte lika mörkt, den sitter på låret. Jag har några nya nu på armen som jag försöker behandla med vår aloe vera planta. Fick dom igår och dom är fortfarande lite röda. Någon som har tips på hur jag får bort ärren? Använder bioolja just nu men de har inte direkt blivit bättre.

Annons:
sp0ngeb0b
2019-04-24 17:05
#1

Tror bara det är att vänta. Jag har fått diverse olika ärr genom åren, bl.a. ytliga rivmärken och bitmärken, bristningar, småsår etc. Ingen av dem syns längre nästan, förutom de nyaste. Jag har inte behandlat med något och heller inte tänkt på hur lång tid det tagit. Tror nog de kommer vara så gott som osynliga inom ett par år.

Caeli
2019-04-24 20:25
#2

Efter en operation fick jag rådet att tejpa ärret. Fungerar bra med vanlig kirurgtejp. Hör med apoteket!

kaninälskarn
2019-04-29 22:24
#3

#1 ok. Är bara lite rädd över att de inte kommer försvinna eftersom de ärr jag har som är ca 2 år gammalt fortfarande syns, även om de inte var mer än max en liten rispa från en klo som dessutom inte var vass. #2 Tack för tipset. Men min hud blir svullen av kirurgtejp, även med ”sensitive”

Upp till toppen
Annons: