Annons:
Etiketthud
Läst 1765 ggr
akvarium123
2019-03-22 22:27

Basiron resultat?

Hallå!

Jag har precis börjat med Basiron 5% då jag fått reda på att detta ska hjälpa finnarna att gå bort. Nu har jag bråttom med detta då jag ska iväg om två veckor och behöver en fräsch hud tills dess. Har det hjälpt mycket under denna tid eller kommer resultatet efter extrem lång väntan? Någon som vet hur lång tid det tar innan resultaten syns?

Annons:
Äppelsnäckan
2019-03-22 22:43
#1

Använder 10% Basiron och ja, det hjälper. Faktiskt är den rätt snabb på att verka, såsom jag känner det. Vet inte hur grov akne du har, men smörj in drabbade områden en gång om dagen, om du inte har supergrov akne, då kan du ta 2 ggr om dagen. Om du märker att din hud blir torr, återfukta huden med hudkräm innan du lägger på basiron.

VIKTIGT! Använd slitna lakan du inte bryr dig om, för basiron missfärgar. Vet inte hur många fina saker jag förstört tack vare basiron… Var supernoga med att tvätta av dig den sen också, t.ex. om du smörjt in dig på kvällen, tvätta bort den på morgonen innan du klär på dig, så du inte riskerar att fläcka ner dina kläder. Handduken du torkar dig med ska också vara någon ful du inte är rädd om.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

akvarium123
2019-03-22 22:51
#2

#1 Jag har känt att den hjälper. Svider som tusan😮 Och jag ser redan att några av pormaskarna redan försvunnit eller är påväg att försvinna. Tyvärr så har jag inte sett att någon finne försvunnit mer än att det inte tillkommit någon ny. *Peppar peppar ta i trä*. 

Du tror inte jag kan börja behandla på morgonen också? För att snabba på processen lite? 

Detta med utslitna saker har jag tyvärr redan fått se. Trodde aldrig den skulle färga av sig så mycket men vips så hade handduken blivit alldeles vit!

Äppelsnäckan
2019-03-22 22:56
#3

Hur länge har du använt den?

Så länge inte din hud är extremt torr kan du absolut använda den även på morgonen. Det står iallafall i bipacksedeln på min att man kan använda den 1 eller 2 gånger om dagen. Dubbelkolla på din men det borde vara samma där. Märker du av att huden blir torr så använd hudkräm innan du lägger på basiron som sagt. Om du sminkar dig med bas (foundation osv) så är det nog inte så smart att ha basiron dagtid, iallafall tycker jag huden ser fulare ut då.

Visst är det hemskt >:( Man önskar ju man hade vetat om det innan!

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

akvarium123
2019-03-22 23:05
#4

Jag har använt den i fyra dagar nu men det börjar bli lite smått panik här. Insåg nu att jag skulle behövt ha bort alla finnar (helst) innan nästa fredag. 

Den är torr absolut men jag tror inte den är överdrivet torr. Man känner att det finns fukt i huden. Min hud är väldigt tålig enligt mig. Den klarar det mesta utan att få några reaktioner mm. Smink använder jag inte. Men skulle du vågat testa? Bara för någon dag så får man väl se ifall det blir värre🙂

Jättetråkigt!

Äppelsnäckan
2019-03-22 23:09
#5

Kan inte garantera något, och basiron kommer ju inte göra dig till ett babyface huxflux, men för mig så kan jag lätt säga att det hjälpt till att reducera finnbeståndet. Hade jag varit du hade jag använt basiron varje dag fram tills händelsen och varit rätt så säker på att få minskat antal finnar, men vill inte lova något!

Om jag skulle vågat testa använda 2 ggr per dag? Nja, iochmed att min är på 10% och så får jag lätt torr hud. Dessutom är jag lat av mig och vill inte förstöra mer kläder och lakan, hehe. :D 

Hur mycket akne har du? Jag menar, är det grov akne eller är det några enstaka finnar?

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

akvarium123
2019-03-22 23:28
#6

#5 Nej jag förstår att det tar tid men tänker om det kommer gå över snabbare ifall jag kör dubbelt istället för en gång per dygn? Oj jag har 5% så tänker att det kanske jag klarar då? Du har ju trots allt starkare än vad jag har. Jag har inte grov akne enligt mig men det är väl inte direkt några enstaka så kanske mitt i mellan😊

Annons:
[Devya]
2019-03-23 05:49
#7

Jag använde basiron ett tag och den hjälpte mot finnarna men fick andra hudproblem istället som var bra mycket värre än finnarna. Min hud blev så förstörd att jag led i över en månad av torr hud. Huden var röd och flagnande och det såg förfärligt ut. Inga återfuktande krämer fungerade överhuvudtaget. Så va bara försiktig. 😆 Nu kan det ju vara att jag bara hade extremt mycket otur.

Äppelsnäckan
2019-03-23 12:24
#8

Så länge du inte överlag har superkänslig hud bör du absolut klara att använda den 2 ggr per dag. :) Skydda kläderna bara som sagt. Ta inte på och av dig kläder när du har på basiron, för när du drar en tröja över huvudet så är det superlätt att nudda ansiktet mot den, och även om man är supernoga så kan det ändå hända.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Upp till toppen
Annons: