Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 1140 ggr
Lojsan15
2019-03-12 10:57

Huggande känsla

Hej! Jag har haft såhär sen jag var typ 10 kanske. Detta händer kanske 1 gång varannan månad om inte färre. Ska försöka förklara så att ni förstår men det är svårt. Det känns som en jävligt vass tråd som sitter fast lite ovanför naveln o hela vägen ner till underlivet så när jag ställer mig upp så känna det nästan som jag blir knivhuggen bokstavligen. Det börjar oftast när jag ställer mig upp efter att jag har kissat, alltså när jag står upp rakt. Får liksom böja min rygg när jag går, förlåt om jag är dålig på att förklara. Har gått till doktorn pga detta men dom säger att det är körtlar. Jag vill verkligen få hjälp för detta för det har hållt på lite fram o tillbaka från att jag varit 9-10 som sagt, är 16 nu o visst ja det kan vara hormoner eller mensvärk men eftersom jag inte hade fått mens eller gått upp i puberteten när detta började så är det svårt för mig o tro att det kan vara det. Skulle verkligen vilja veta om det är någon annan som har något liknande eller om ni har något tips, tacksam för svar! :)

Annons:
OlgaMaria
2019-03-12 14:09
#1

Det kan inte ha att göra med din ägglossning då? Det kan ju göra ont när ägget släpper, kanske speciellt på ena sidan på dig (därav varannan månad). När fick du din första mens? Kan ju ha varit något som hände i din äggstock även innan du fick din första mens…

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
2019-03-14 07:36
#2

Jag skulle nog inte oroa mig så mycket då det händer såpass sällan men om det skulle börja komma oftare så kanske man borde kolla upp vad det är.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Äppelsnäckan
2019-03-22 22:45
#3

Nu har jag ingen aning egentligen med kolla upp endometrios.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Upp till toppen
Annons: