Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2046 ggr
Rosen82
3/6/19, 1:33 PM

Droppar

Har en tendens till att bli förstoppad i perioder och ni kör jag på dessa droppar. Står 20 droppar om dagen och jag har tagit 10 morgon 10 kväll men funderar på att ta allt kvällstid för jag jobbar och magen börjar köra rejält. Ni som tar detta får springa på toa typ varannan timma är det normalt? Och det bara rasar ut och under tiden har jag sura uppstötningar. Så för att undvika att behöva gå på toa under arbetstid ska jag ta dropparna kvällstid då? Gäller laxoberaldroppar

Annons:
Carrosh
3/6/19, 2:17 PM
#1

Är det droppar på recept? Då skulle jag nog råda dig att prata med din läkare. Alternativt att höra av dig till 1177. Det kan vara direkt farligt att be om medicinska råd på ett internetforum där vem som helst kan svara och ge råd som kan vara farliga eller olämpliga.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Paranormal team värmdö]
#2

Skulle nog äta mer ribrer om man är förstoppad

Rosen82
3/6/19, 2:24 PM
#3

Ringde min vårdcentral och fick prata men en som gav mig rådet att köpa dessa droppar och testa med 20/dag som det står på men jag tänker ta det innan jag lägger mig. Skrev eftersom jag undrade när ni tog dom

[Paranormal team värmdö]
#4

Jag har constella utskrivet

Carrosh
3/6/19, 11:05 PM
#5

#2 Mer fibrer kan göra en mer förstoppad om man har sådana problem. Behöver man äta medicin för det kanske man behöver rådgöra med en läkare snarare innan man börjar lägga till eller ändra något på så vis. Sen vet vi ju inte orsaken heller till förstoppningen (sjukdom, allergier eller vad det är), därav att TS bör kontakta vården med sina frågor om medicinen.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

OlgaMaria
3/7/19, 7:55 AM
#6

Inte säkert att du behöver ta samma dos varje dag. Ibland passar det bäst att ta vid behov eller sänka dosen om man ska ta varje dag. Du får pröva dig fram.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
JRSN
3/8/19, 7:17 PM
#7

Laxoberaldroppar är beroendeframkallande och kan störa magens normala peristaltik. Pröva en matsked kallpressad kokosolja istället. Effektivt och ofarligt.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

NiklasTyreso
3/16/19, 10:16 PM
#8

Psylliumfrö är bra och billigt på ex Willys. Man lägger 2 matskedar frö i ett glas vatten, väntar fem minuter så fibrerna i skalet suger upp vatten och bildar ett slem, som man dricker. Avföringen håller då mer fukt och blir mjukare så den passerar lättare genom tarmsystemet. Tas tre ggr/dag. Morötter innehåller oxå mkt fibrer som är bra för magen. Och bönor om de äts varje dag. Jag gissar att förstoppning är sällsynt hos vegetarianer.

Upp till toppen
Annons: