Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 861 ggr
Glassljus
2/17/19, 8:32 PM

Kan inte sluta spy

Så jag har inte ätit något på ett par dagar på grund av att jag inte haft någon aptit. För en timme sedan åt jag en smörgås och nu kan jag inte sluta spy. Är det här normalt?

Annons:
Honestyisdead
2/17/19, 8:39 PM
#1

Du vet nog själv att det inte är normalt. Gå till läkare.

Maria
2/17/19, 8:52 PM
#2

Ring sjukvårdsupplysningen.

Det är också viktigt att du dricker om du kräks och förlorar vätska. Mat klarar man sig utan om man är t.ex magsjuk men vätska är viktigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

-Aida-
2/17/19, 9:32 PM
#3

Ring sjukvården något står ju inte rätt till. Ät de du klarar av, typ soppor eller nudlar, cornflakes, vad de nu kan vara så länge du får i dig nånting, vätska är de viktigaste. Klarar du inte vatten så prova juice, saft, te.

DesK
2/17/19, 9:33 PM
#4

Om du inte hade kunnat sluta att spy, så hade du inte orkat skriva här. Låt magen vila, försök få i dig vätska och vila, så ska du se att du mår bättre imorgon.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Lussan20
2/17/19, 10:07 PM
#5

Vinterkräkan är nu på topp, men det kan vara andra typer av magsjuka. Ring och prata med 1177. Ta febern innan och skriv upp alla symtom. Ibland kan man få vänta en stund innan man kommer fram. Drick mycket, ta en nypa salt i vattnet. Krya på dig,….Mvh/WL🌺

Upp till toppen
Annons: