Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 3361 ggr
Rosen82
2/10/19, 10:13 PM

Hjälp med sötsuget

Vid klockan 18 åt jag en sallad som jag plockade i hop på en stormarknad med kyckling och lite olika som jag sedan Jonte pasta till och tyvärr dränkte i gräddfil och blev så mätt att jag blev trött och nu är jag fortfarande väldigt mätt men är så sugen på något sött. Blir alltid sötsugen efter ca 2 timmar och skulle kunna göra vad som helst för en god kaka. Så här är det varje dag att jag äter och sedan efter någon timma så är jag extremt sötsugen vilket jag inte vill vara. Någon som har tips på att ta bort sötsuget??

Annons:
Sindri
2/10/19, 11:36 PM
#1

Skippa pastan, mera gräddfil - det är det enda som hjälpt mig. Inget bröd, ingen pasta, ingen potatis

JRSN
2/11/19, 9:12 AM
#2

Vid sötsug: Pröva att ta en bit knäckebröd med rätt mycket (riktigt) smör på, funkar för mig! Testa att trappa ner på sockret, använd till exempel digestive istället för vanliga kakor. Digestive innehåller visserligen socker men inte så mycket. Kroppen vänjer sig efter ett tag till en mindre sockermängd och bakelser etc. på konditoriet känns då "ettersöta", man vill inte ha dem längre!

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

sp0ngeb0b
2/13/19, 1:32 PM
#3

Det jag gör är att helt enkelt försöka härda ut i några veckor, sedan brukar mitt sug försvinna. Blir det svårt tar jag en kopp te, mörk choklad (85%), frukt eller går och borstar tänderna om det är kväll. Brukar funka bra.

NiklasTyreso
2/15/19, 11:33 PM
#4

Baljväxter ger komplexa långsamma kolhydrater och fibrer som ger en jämn blodsocker kurva och lång mättnad utan sötsug. Inte alls samma bergodalbana som snabba kolhydrater ger. Jag är också en sådan person som inte klarar mig utan kolhydrater. Jag kan leva utan vitt socker, men komplexa långsamma kolhydrater klarar jag inte av att ersätta med fett.

Rosen82
2/16/19, 11:40 AM
#5

Är det någon som testat kromtabletter?

Upp till toppen
Annons: