Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1238 ggr
Lona
2019-02-10 20:27

(X) Infektion i luftvägarna

Jag ska kontakta vårdcentralen i morgon.
Ok, det kommer inga äckliga bilder men lite mindre trevliga beskrivningar så läs inte om du är lättäcklad!🤢

Jag har fått någon slags luftvägsinfektion, med bland annat feber och hosta. Blev dålig för fyra dagar sedan och det kommer "trevliga" små gula klumpar när jag hostar och jag blir andfådd så fort jag anstränger mig.
Med andra ord antar jag att det är lämpligt att söka läkare i morgon?
Idag kommer det mer slem än tidigare när jag hostar, kan det möjligen vara så att nu släpper det liksom och ger med sig? Eller är det troligare att nu drar det igång på allvar?

     //Lonaa som för tillfället är ganska äcklad över sig själv🤮😛


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
JRSN
2019-02-10 21:36
#1

Ja, uppsök läkare för att vara på den säkra sidan. Annars tycks det som att förklyningen/inflammationen gått in i 'nästa fas' och att åtminstone febern börjar ge med sig. Men en sådan förkylning kan lätt ge sekundära infektioner (typ lunginflammation) så börja inte jobba eller liknande för tidigt. Personligen brukar jag använda aromlampor med eterisk olja för att förkorta sjukdomstiden; eukalyptus, kryddnejlika, olibanum, myrra och lavendel är vanliga oljor, man får pröva sig fram lite.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Calcifer
2019-02-11 09:30
#2

Jag hostade upp en enorm grå slempropp som såg typ ut som en svamp en gång när jag hade halsfluss. Det var alltså inget farligt men helsike vad obehagligt det var, jag hade aldrig sett nåt dylikt. Absolut att du ska uppsöka läkare, men jag tänker spontant att det skulle kunna vara på väg att gå över, jag hostade upp min grunka i slutet av flussen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

OlgaMaria
2019-02-11 14:08
#3

Skiva upp en gul lök och lägg på en tallrik och ha nära andningsvägarna. Ämnena från löken gör mycket nytta i lungorna, och näsa, hals. Ta en ny lök efter 12 timmar. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: