Annons:
Etikettläkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 895 ggr
_Fisken
2019-02-08 06:21

Magnesium 250 mg och sömnen

Har börjat knapra en Magnesium, 250 mg varje dag och har börjat sova mycket bättre.  Ville berätta det för jag vet många har problem med sömnen - tror jag.

Annons:
Maria
2019-02-08 07:05
#1

Så bra att det hjälper.

Du blir inte dålig i magen av magnesium?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
2019-02-08 07:43
#2

Vissa beredningsforner sätter fart på magen och andra inte, så om man blir dålig i magen ska man ta en annan sort. Vad tar du Fisken? :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sindri
2019-02-08 08:46
#3

Magnesium är super. Jag har ätit Great Earth 375 mg varje kväll i många år. Det hjälper hjärtat också för oss som är lite äldre. Man bör vara observant på att se till att få i sig kalcium också eftersom det skall vara balans i kroppen mellan kalcium och magnesium. Men älskar man ost är det inget problem…..

CasaRamon
2019-02-08 09:36
#4

Jag tror att väldigt många har magnesiumbrist utan att veta om det. Själv tar jag Magnesium varje kväll sen 12 år tillbaka pga kramp i benen + kalcium förstås.

_Fisken
2019-02-08 15:20
#5

#2. Jag köpte Apotekets. Har inga problem med magen. Sen dricker jag ett glas Bollnäsfil varje morgon som frukost. Jajjamenssan!

Åsa S
2019-02-08 16:46
#6

Man brukar ta magnesium på kvällen ifall det är sömn man är ute efter. Många sorters magnesium är laxerande och det hjälper inte ta fil. För mig funkade det att ta gevita magnesium från apoteket ett par veckor sedan exploderade magen varje gång jag försökte ta dem och jag tog bara en tablett per dag,

Har numera Great Earth 375 mg  och den är mindre explosiv för magen men även den bråkar med magen ibland och då gör jag upphåll nån vecka så magen får vila.

Annons:
_Fisken
2019-02-08 20:53
#7

Ok! Bra att veta. Min mage är gjort av plåt så jag märker inte av vare sig Magnesium eller andra tabletter oavsett slag. Men jag ska ta dem på kvällen. Nu har jag tagit dem på morgonen. 
Filen tar jag bara för jag är lite lat på morgonen….

Upp till toppen
Annons: