Annons:
Etiketthuskurer-egenvård
Läst 960 ggr
gickan87
2019-02-07 18:43

Magkatarr, lindring?

Har sedan 3 dagar tillbaka problem med vad jag tror är magkatarr. Det började tidigt på morgonen med rejäl magsmärta och vattnig diarré, smärtan gick över men diarrén höll i sig hela dagen. Rapade även ägg men det gick över samma dag. Var extremt frusen och matt i kroppen.

Har levt på kokt fisk och kokt kyckling båda med ris. Det går bra att äta och jag får behålla maten men jag kan endast äta miniportioner för annars får jag magvärk.

Har ni några tips på vad jag mer kan äta?
Nåt som kan lindra och få detta att gå över snabbare eller bör det läka ut av sig själv?

Tycker det är tufft att jobba när jag får i mig så lite mat, har ingen energi och går och fryser konstant.

MVH Erika :)

Annons:
OlgaMaria
2019-02-07 18:55
#1

Tycker inte det låter som magkatarr utan snarare magsjuka? Probiotika kan hjälpa dig att återhämta dig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Caeli
2019-02-07 19:49
#2

Verkar mer som om du antingen fått i dig något olämpligt eller drabbats av vinterkräksjukan. Om det är det senare så stanna hemma från jobbet annars sprider du bara smittan vidare!

Maria
2019-02-08 06:13
#3

Jag håller med om att det inte låter som magkatarr utan  magsjuka av något slag.

För både din och andras skull så håll dig hemma tills du blir bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

NiklasTyreso
2019-02-09 19:42
#4

Vid maginfluensa och mat förgiftning är bäst att bara dricka te eller coca cola under minst ett dygn utan mat. Äter man brukar matförgiftningen eller maginfluensan hålla i sig flera dagar, men med bara vätska lugnar sig magen snabbare. Vitt ris (utan något till) är det mildaste man kan äta när man väl börjar äta igen.

Upp till toppen
Annons: