Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 756 ggr
Rosen82
2/4/19, 7:44 PM

Ändtarms besvär

Känner mig fuktig i ändtarmen och känns som jag har en massa gruskorn har en klåda som gör att jag skulle kunna ta ner hela handen och bara riva. Har fått råd om xyloproct som jag tänkte köpa i morgon någon annan som har tips på hur man kan motverka detta

Annons:
Sindri
2/8/19, 11:10 AM
#1

Mask?

NiklasTyreso
2/9/19, 7:27 PM
#2

Mask är en anledning till analklåda. En annan anledning till analklåda är att vid torkning med strävt toapapper kan huden bli irriterad och inflammerad i huden. Den inflammerade huden kan sedan börja vätska sig. I värsta fall kan hudinflammationen sprida sig till blodkärlen runt analen, vilket ökar risken för att utveckla hemorrojder. Behandling av inflammerad hud runt analen innebär att hålla stället rent och torrt. Efter att ha bajsat tvättar man (utsidan av) analen i duschen med mild tvål och torkar med en mjuk handduk. Lufttorka därefter stjärten (eller använd hårtork) så den sår-iga huden kan bilda sårskorpa och läka istället för att konstant vätska sig. Tvättning i duschen och torkproceduren genomförs helst varje gång man tömt tarmen, men annars morgon och kväll Salvor fungerar ofta dåligt på blöt analklåda med hudinflammation eftersom salvan håller analen fortsatt blöt så huden hindras att läka.

Upp till toppen
Annons: