Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1712 ggr
[SonjaG]
1/30/19, 9:38 AM

Apotea

Detta är kanske fel grupp för denna fråga. Ändra/flytta i så fall.

Det gäller Apotea och beställningar därifrån. Ni som beställt där, vilka erfarenheter har ni? Själv har jag god erfarenhet, snabb leverans osv.

Men när maken beställde några saker dröjer leveransen. Det är 2 veckor sen han beställde och inte fått  paketet än. Och de svarar inte på mejl.

 Det skulle leveras av CityMail, men de svarar att det inte finns ngt avtal med Apotea hos dem!

Vad gör man när Apotea inte svarar, ringer man är det så lång kö så det går inte att ställa sej i kön!

Annons:
Wony
1/30/19, 9:48 AM
#1

Jag har bara goda erfarenheter. De enda gånger det varit något fel har det varit Postnord som sjabblat till det med trasiga kartonger, mosade paket osv, och jag har alltid fått nya varor av Apotea när det krånglat även om det varit Postnords fel. Dock har jag aldrig ringt Apotea, utan föredrar att sköta reklamationer osv via mail.

[SonjaG]
1/30/19, 10:00 AM
#2

Låter bra, även min erfarenhet. 

Men nu var det CityMail som angavs som leverantör, av Apotea! Men det fanns alltså inget avtal mellan dem.  Det kände Apotea tydligen inte till. Vart vänder man sej när de inte svarar på mejl eller tel?

kattöga
1/30/19, 10:10 AM
#3

Har du provat deras chatt?

Fortsätt  annars att mejla dem om och om igen, medan du prova andra vägar.

 Vad jag förstår så kan logga in och få prata med en farmaceut bl a, det kanske är en väg att gå? Eller skicka  din fråga på formuläret de har.

Har du provat att spåra ditt paket? Och vad för info får du då i så fall? Du bör ha fått en spårningslänk, utgår jag ifrån…?

Kontakta apotea

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

CasaRamon
1/30/19, 10:14 AM
#4

Jag har också bara goda erfarenheter av Apotea. Beställer ofta därifrån. Men ibland kan produkten  vara slut (det framkommer på ordern) och då skickas varan när den inkommer. Därför kan det vara sen leverans. Finns varan i lager så är det snabba leveranser, ca 2-3 dagar.

[SonjaG]
1/30/19, 10:17 AM
#5

Tydligen skulle det vara Tidningsutdelningen som ska leverera. Och  svaret var att dom har levererat det i vår låda!!! Vilket alltså inte har skett.

Han har mejla 3-4 gånger.

Jag vet inte om han chattat, tror inte det.

OlgaMaria
1/30/19, 10:41 AM
#6

Apotea brukar leverera med MTD - Morgontidig distribution, kanske med tidningsbud. Man ska iaf få mail eller sms med spårningsnummer samt så skickar de mail eller sms när de lämnat paketet (i brevlådan eller vid dörren). Har inte din make fått något sms/mail angående detta? Vad tråkigt om paketet kommit bort. Hoppas Apotea kan lösa det.

Själv har jag också beställt med Apotea många gånger och aldrig haft problem.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Lona
1/30/19, 10:48 AM
#7

Jag beställer nästan aldrig med MTD i och med att det i så fall ställs på vår veranda och inte i brevlådan, det känns inte så bra med receptbelagd medicin. Annars har jag bara bra erfarenheter, de få gånger det varit något strul (vara som de inte fick in som beräknat) så hade vi snabb och effektiv mailkontakt. Beställer numera nästan bara från dem, vare sig det gäller egenvård eller receptbelagt (dock inte narkotikaklassade läkemedel OM de hamnar på avvägar).


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[SonjaG]
1/30/19, 11:04 AM
#8

Det är första gången han beställer så han är nog inte så hemma på sidan. Inte jag heller eftersom det funkat för mej. Som jag fattat det var det Apotea som bestämde att det skulle komma med MTD. Tyvärr gjorde han misstaget(?) att betala innan leverans. Det gör jag aldrig. Kanske är det därför dom inte är så angelägna. Det villl man ju inte tro. 

Men varför svarar dom inte på 3-4 mejl?

Som det blev nu kan jag förstås inte rekommendera dem till nån.

OlgaMaria
1/30/19, 11:14 AM
#9

Man har möjlighet att VÄLJA mellan ganska många leverans-alternativ men om man är ovan med sidan kan det ju gå snabbt och man märker inte riktigt vad man gör. Själv tycker jag det är jättebra med MTD, men det beror ju på hur man bor och ifall man är hemma när de levererar (vilket jag alltid är). Hur länge sen var det ni skickade mailen? Det kanske kan ta några dagar innan de svarar.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[SonjaG]
1/30/19, 11:23 AM
#10

Vet ej, det har varit fram o tillbaks här. 

Han är inte dataovan. Har beställt från utlandet många gånger. Men detta blev fel.

CasaRamon
1/30/19, 1:46 PM
#11

Jag betalar ofta i förskott med internetbanken. En gång försvann tydligen leveransen och jag fick inte varan alls. Ringde då till Klarna som direkt betalade tillbaka summan. Inga problem alls.

akvarium123
1/30/19, 2:47 PM
#12

Jag är nöjd med Apotea. Jag kunde som #9 sa välja vilket företag som skulle ta hand om mitt paket. DB Schenker. Betalade i måndags och hämtade ut paketet idag. 

Men konstigt att du inte fått ditt paket ännu.

[SonjaG]
2/4/19, 9:08 PM
#13

Jag kan berätta att nu har Apotea äntligen levererat varan. Men först efter att maken kontaktat Klarna och sen skrev han till Apotea och krävde tillbaks sina pengar eftersom han inte fått varan. 

Då äntligen fick han ett svar (som inte var ett autosvar) att de skulle sända grejorna omgående. Och idag fick han dem. 3 veckor tror jag det tog ungefär.

Annons:
Lona
2/4/19, 9:12 PM
#14

#13, Tack för återkoppling! Skönt att det löste sig men det kunde Apotea skött lite bättre, kan jag tycka.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[SonjaG]
2/4/19, 9:23 PM
#15

Precis, det tycker man verkligen.

CasaRamon
2/5/19, 9:22 AM
#16

Nu har jag hamnat i samma situation. Väntat i 8 dagar nu, men ännu ingen leverans Produkterna fanns i lager, så det är inte orsaken till försening.

Apotea skriver 1-3 leveransdagar???

Wony
2/5/19, 11:26 AM
#17

#16 Har det inte skickats från Apotea eller är det frakten som tar lång tid? 

Jag har nog som längst väntat 4 eller 5 dagar men då var det en helg och fraktbolaget hade problem med förseningar. Men har aldrig väntat mer än max 2 dagar på att det ska skickas från Apotea…

CasaRamon
2/6/19, 10:24 AM
#18

Nu har jag fått paketet,efter 9 dagar, men vet inte vem som försenat det. Det ska vara skickat dag 5 , så  kanske det var fraktbolaget. Det stämmer alltså inte att det  skickas 1-3 dagar efter order.  Jag ska i alla fall söka efter andra leverantörer. Beställer ibland från Happy Green. Det har aldrig strulat, och dom har alltid snabba leveranser. Dessutom lätt att nå på tel.

Åsa S
2/6/19, 2:20 PM
#19

Apotea brukar ha problem med leveranser när VABuari inträffar då får man ofta räkna med 7-8dagars leverans oavsett vad som står. Andra tider på året brukar de kunna hålla tiderna

Wony
2/6/19, 4:33 PM
#20

#19 intressant, det har aldrig drabbat mig att de skickat något från lagret mer än 2 dagar efter beställning, oavsett om det varit vabruari eller inte…

Annons:
Åsa S
2/6/19, 9:42 PM
#21

Jag har råkat ut för det ett par gånger då jag också blivit däckad av förkylningar runt februari både förra året och i år. Förra året klagade jag på deras facebooksida och de sa de inte hann med nu när många behövde mediciner och samma sak iår igen hämtade mitt paket och det tog runt 1v att få det. Förra året hann jag bli frisk innan förkylningsläkemedlena kom.

Gredelin
2/7/19, 2:24 PM
#22

Jag får mina paket levererade vid ytterdörren, det kostar inget extra, Man väljer ju själv hur man vill ha leveransen. Oftast  inbokning samma dag 17-22  om man bokar på förmiddagen, annars dagen därpå. Förstår inte varför det är olika😃

CasaRamon
2/8/19, 9:30 AM
#23

Små paket levereras till brevlåda eller ytterdörren, om man väljer det, medan större paket måste hämtas ut. Normalt brukar leverans ta 3-4 dagar men kanske har Apotea blivit för "stora", hinner inte med. (bara en gissning)

Sindri
2/8/19, 11:09 AM
#24

Aldrig haft problem med Apoteas leveranser. Till mig levereras det med Bubee, oftast kvällen efter leverans, jag får ett sms med länk från dem och kan följa min leverans och se var bilen är. "Nu är det ca 2,5 timme tills vi är hos dig" etc. Jag kan numera också välja att de ställer paketet utanför dörren om jag inte vill öppna av något skäl, då får jag ett sms när paketet står där och kan plocka in det.
Receptbelagd medicin måste dock kvitteras med legitimation.

Lona
2/8/19, 6:09 PM
#25

Undrar om legitimationen är Bubees egna regler? Jag har fått receptbelagd medicin, inklusive narkotikaklassade preparat, med både MTD och PostNord utan kvittens. Brukar dock inte beställa "narkotikan" på det sättet, känns inte riktigt bra.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Sindri
2/8/19, 6:20 PM
#26

Nej, det stod på Apoteas hemsida. Jag fick hämta ut den på serviceställe.

Lona
2/8/19, 6:29 PM
#27

#26, Skumt!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Wony
2/8/19, 9:59 PM
#28

Det låter konstigt, jag brukar regelbundet få min receptbelagda medicin i brevlådan med PostNord varubrev… Och då är det ju definitivt ingen kvittens.

Upp till toppen
Annons: