Allmänt/Övrigt

Min kropp mår inte bra

2019-01-26 17:01 #0 av: Alice san

Hej jag är en tjej på 13 år och jag har ett problem jag mår ofta inte bra jag har till 70% av min tid lätt ont i magen/illamående och är ständigt förskyld förra året hade jag 50% i frånvaro från skolan pågrund av sjuka och min kropp hinner aldrig riktigt ta igen sig ibland stöter jag på småsaker som hugg i bröstet eller vid höften jag har inga tecken på sjukdom men min kropps emunförsvar är som sämst jag försöker äta mer vitaminer min kost är jättebra och jag ger min kropp den näring den behöver jag ska må bra med tanke på hur jag behandlar den jag vill inte söka läkarvård för jag är för feg jag vill inte att dem ska pilla på mig som om jag har Canser eller någon annan allvarlig sjukdom för det vet jag att jag inte har men jag vet inte om detta är normalt om jag behöver hjälp eller om detta är normalt jag behöver veta om detta är så pass allvarligt att jag behöver hjälp eller om jag kan lösa detta själv

Anmäl
2019-01-26 17:14 #1 av: silverfiisk

Om du inte mår bra och misstänker att något är fel så måste du söka hjälp. Jag skulle råda dig att boka en tid på hälsocentralen så att en läkare får undersöka dig, även om det känns jobbigt eller läskigt. Annars kan du alltid ringa 1177 och få tips och råd där.

Anmäl
2019-01-26 17:15 #2 av: Sindri

Det är väldigt märkligt att inte dina föräldrar tar dig till en läkare om du är sjuk så mycket. Har inte skolhälsovården hört av sig?
Det är självklart att något är fel i din kropp- ja du behöver hjälp.

Anmäl
2019-01-26 17:15 #3 av: Hera

Snälla börja använda punkter. Det är oerhört jobbigt att läsa dina inlägg.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2019-01-26 17:22 #4 av: Alice san

Förlåt för punkterna orkar inte min mamma har tagit mig till läkare fast det var bara om att jag varit sjuk så mycket det andra vet hon inte om

Anmäl
2019-01-26 17:53 #5 av: silverfiisk

#4 Tog dom inte prover på dig då? Isåfall skulle dom ju ha sett om något var fel. Men du måste ju förstå själv att du måste kontakta en läkare och se till att bli ordentligt undersökt om du är sjuk hela tiden och mår dåligt. Det kommer ju inte bli bättre av att inte söka vård och istället sitta hemma och oroa sig.

Anmäl
2019-01-26 18:00 #6 av: Alice san

Dem tog inga prover dem lyssnade bara lite på mig

Anmäl
2019-01-26 18:12 #7 av: silverfiisk

#6 Då tycker jag att du ska ringa och boka en tid för undersökning. Se till att du berättar om allt du har skrivit här och att dom tar prover på dig.

Anmäl
2019-01-26 18:16 #8 av: Alice san

Ska tänka på det

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.