Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 795 ggr
Alice san
2019-01-26 17:01

Min kropp mår inte bra

Hej jag är en tjej på 13 år och jag har ett problem jag mår ofta inte bra jag har till 70% av min tid lätt ont i magen/illamående och är ständigt förskyld förra året hade jag 50% i frånvaro från skolan pågrund av sjuka och min kropp hinner aldrig riktigt ta igen sig ibland stöter jag på småsaker som hugg i bröstet eller vid höften jag har inga tecken på sjukdom men min kropps emunförsvar är som sämst jag försöker äta mer vitaminer min kost är jättebra och jag ger min kropp den näring den behöver jag ska må bra med tanke på hur jag behandlar den jag vill inte söka läkarvård för jag är för feg jag vill inte att dem ska pilla på mig som om jag har Canser eller någon annan allvarlig sjukdom för det vet jag att jag inte har men jag vet inte om detta är normalt om jag behöver hjälp eller om detta är normalt jag behöver veta om detta är så pass allvarligt att jag behöver hjälp eller om jag kan lösa detta själv

Annons:
silverfiisk
2019-01-26 17:14
#1

Om du inte mår bra och misstänker att något är fel så måste du söka hjälp. Jag skulle råda dig att boka en tid på hälsocentralen så att en läkare får undersöka dig, även om det känns jobbigt eller läskigt. Annars kan du alltid ringa 1177 och få tips och råd där.

Sindri
2019-01-26 17:15
#2

Det är väldigt märkligt att inte dina föräldrar tar dig till en läkare om du är sjuk så mycket. Har inte skolhälsovården hört av sig?
Det är självklart att något är fel i din kropp- ja du behöver hjälp.

Honestyisdead
2019-01-26 17:15
#3

Snälla börja använda punkter. Det är oerhört jobbigt att läsa dina inlägg.

Alice san
2019-01-26 17:22
#4

Förlåt för punkterna orkar inte min mamma har tagit mig till läkare fast det var bara om att jag varit sjuk så mycket det andra vet hon inte om

silverfiisk
2019-01-26 17:53
#5

#4 Tog dom inte prover på dig då? Isåfall skulle dom ju ha sett om något var fel. Men du måste ju förstå själv att du måste kontakta en läkare och se till att bli ordentligt undersökt om du är sjuk hela tiden och mår dåligt. Det kommer ju inte bli bättre av att inte söka vård och istället sitta hemma och oroa sig.

Alice san
2019-01-26 18:00
#6

Dem tog inga prover dem lyssnade bara lite på mig

Annons:
silverfiisk
2019-01-26 18:12
#7

#6 Då tycker jag att du ska ringa och boka en tid för undersökning. Se till att du berättar om allt du har skrivit här och att dom tar prover på dig.

Alice san
2019-01-26 18:16
#8

Ska tänka på det

Åsa S
2019-01-28 07:36
#9

Hur mycket är du ute och rör på dig?

Jag känner igen hur min kropp mådde ibland när jag var yngre men jag var sån som hellre satt inne än var ute och rörde på mig. Man behöver de vitaminer man får ute av solljuset + man måste röra och belasta kroppen för att leder och diskar ska fungera normalt rör man på sig dåligt blir diskar mm. uttorkade och då kan man få ont i rygg, höfter mm..+Man måste röra på sig för att tarmar och sånt ska fungera med annars blir tarmarna tröga och man kan få förstoppningssymptom och värk i magen.  När jag blev äldre och förstod det och började röra mig med sånt jag tyckte om så började kroppen må bättre + immunförsvaret blev bättre med och man måste inte gå på gym utan man kan promenera och liknande med.

+Du är 13år ont i magen kan vara naturliga känningar från livmoder och äggstock även om du nu inte skulle ha fått mens så kan man få värk liknande mensvärk redan året innan man får mens. Mina föräldrar tog mig till sjukhus när jag fick ont i magen året innan mens och jag hade ont i mage rygg mådde illa ibland inte förrän jag haft mens några år fattade jag att det var ju samma ont jag hade när jag var runt 10år och ingen hittade nått på sjukhuset.

Upp till toppen
Annons: