Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 631 ggr
sp0ngeb0b
1/23/19, 6:16 PM

Skärande smärta

Jag har under den senaste tiden känt skärande/huggande smärta på flera ställen i kroppen som jag inte vet varifrån den kommer. Dels är det i ryggen, övre delen vid skulderbladet på vänster sida. Har fått detta några gånger (kanske 10 totalt) sedan hösten 2017. Gör att jag får svårt att vrida överkroppen, ligga i vissa ställningar och ta djupa andetag. Upplever att det blir värre när jag är ute i kylan. Om jag håller ryggen rak och inte belastar den känner jag ingenting, det är bara när jag vrider för mycket eller utlöser det på annat sätt som det känns, men det kan göra riktigt ont ibland.

Sen har jag också fått ont i foten, även här oklart var det kom ifrån. Det är på mitten av foten, alltså delen mellan tårna och hälen. Känns lite runt om hela foten men mest på sidorna. Även detta skärande smärta, som känns som värst när jag är inomhus och går utan skor. Häromveckan var jag på besök i kallare breddgrader så de utsattes för mycket kyla och klumpiga, obekväma skor och då blev det värre.

Har även smärta i knäna till och från sedan två år, men det vet jag var det kommer ifrån. Haft smärta i armbågen vid minst ett tillfälle men det är jobbrelaterat. Även återkommande lätta smärtor i fotlederna som jag inte vet var de kommer ifrån. 

Jag äter hälsosamt (antiinflammatoriskt) till största del och rör på mig mycket i jobb, vardag samt tränar flera gånger i veckan så länge inte smärtan begränsar mig för mycket. Det begränsar mig inte speciellt mycket i nuläget men det är ju inte så trevligt och jag vill inte att det ska bli värre.

Är det någon som vet vad det kan bero på och vad jag kan göra åt det?

Annons:
Sabah
1/23/19, 6:48 PM
#1

Har du varit till någon kroppsterapeut? Det kan bero på låsningar, det kan man få både ont av, svårt med vissa rörelser och svårt att andas.


💖🧡💛💚💙💜

Upp till toppen
Annons: