Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1721 ggr
ShegoFan12
1/20/19, 7:20 PM

P-piller + svullen fot

Hej! jag har ätit p-piller i över 6 år snart och i somras märkte jag att min vänster fot var lite svullen. Tänkte inte så mycket på det utan trodde att det berodde på att det var varmt, men nu över 6 månader senare har svullnaden inte försvunnit, har varit på en massa läkarbesök och dom har uteslutit blodpropp eller annat allvarligt, läkarna säger att svullnaden beror på lymfkörtlar eller att venernas klaffar i den svullna foten inte fungerar som dom ska.  Om det är fel på venerna blir det en operation som kan rätta till det.

På morgonen är svullnaden mindre men under dagens lopp blir den svullen, när läkarna har mätt foten har den vänstra foten varit nästan 4 cm större än den högra.  

Men för några dagar sen läste mamma en forskning om att kvinnor som äter p-piller kan få svullna fötter, har pratat med några som jag känner och dom har aldrig haft problem med svullna fötter när dom har ätit p-piller 

Ni som har ätit p-piller under många år har ni haft problem med att ena foten har blivit svullen? vill gärna veta

Annons:
Huygens
1/28/19, 2:44 PM
#1

Man kan raskt promenera 3 km och sedan ligga med fötterna i högläge i 10 sekunder och se om det hjälper. Promenaden ökar cirkulationen.

ShegoFan12
1/28/19, 5:44 PM
#2

#1 har redan prövat det och inte mycket skillnad, svullnaden blir lite värre när jag är uppe och rör på mig

Maria
2/1/19, 8:59 AM
#3

Skulle det vara P-piller som är boven så känns det som om båda fötterna skulle svullna och inte bara ena foten.

Det låter som om läkarna är inne på rätt spår.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ShegoFan12
2/12/19, 7:49 PM
#4

#3 Ok, Japp, nu äntligen efter 7 månader ska dom kolla lymfkörtlarna, ska dit om ca 3 veckor, varför kunde dom inte kolla det direkt undrar ju jag, det är inte roligt att gå med svullen fot så här länge. 

nu har det också blivit lite värre, nu gör foten ont när jag går i lagom eller snabb takt och det har blivit lite mer svullet

Upp till toppen
Annons: